نام کتاب: آزمون­های روان­شناختی دینداری

تالیف: دکتر منصور بیرامی- دکتر تورج هاشمی نصرت آبادی- جعفر بهادری خسروشاهی

چاپ: اول 1393

تعداد صفحه: 348

قیمت: 31500 تومان

معرفی کتاب:

با فعال شدن علوم بین رشته ­ای، به ویژه با ورود دین به عرصه علم، در مقابل تقاضاهای نوظهور علوم، به ویژه علوم رفتاری و ویژه­ تر علم روان­شناسی و ایجاد و بسط دیدگاه­های جدید مرتبط، از جمله معنویت و روان درمانی، در علم روان سنجی یک حیطه­ ی اختصاصی و کارآمدی به نام روان سنجی دینداری شکل گرفت. این حیطه با لحاظ همه مفاهیم و اصطلاحات تخصصی روان سنجی، موضوع مورد مطالعه­ ی خود را آزمون­های روان­شناختی دینداری قرار داد؛ و با لحاظ همه­ ی قواعد ساخت و هنجاریابی آزمون­ها با تکیه بر موضوع خود، آزمون­هایی را به دنیای علم عرضه کرد که اغلب آن­ها در این کتاب آمده­ اند.

در آزمون­های روان­شناختی دینداری، همانند سایر آزمون­ها، پایایی یعنی قابلیت اعتماد، همسانی و قابلیت تکرار نتایج برای اندازه­ گیری اطلاعات، روایی یعنی توان اندازه ­گیری خصیصه­ ی مورد نظر، هنجاریابی و تحلیل­های عاملی مد نظر قرار می­ گیرند. قابل ذکر است که در همه آزمون­های معرفی شده در این کتاب، این قواعد به دقت رعایت شده ­اند.

ویژگی­ این کتاب این است که آزمون­های مربوط به یک حوزه از دینداری در یک فصل قرار داده شده است و خواننده نیازی به مراجعه به همه فصول جهت انتخاب آزمون مربوط به کار پژوهشی و یا نیاز خود ندارد.

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد