نام کتاب: اشیا را هوشمند کنیم (صفر تا صد ساخت ماشین هوشمند وای فای با برنامه نویسی بلوکی) (& Node MCU App Inventor ویژه دانش آموزان «جلد اول»)

تألیف: مهندس رامین دانش پژوه- ثریا باقرشاهی

ناشر: آثار فکر

چاپ: اول 1400

تعداد صفحه: 168

قیمت: 60000 تومان

معرفی کتاب:

اینترنت اشیا ، یا اینترنت چیزها (Internet of Things) یک مفهوم نسبتاً جدید است که در سناریوهای ارتباطات بی‌سیم و مدرن به سرعت در حال رشد است. هدف اصلی این فناوری، ارتباط بین اشیا با اشیا و اشیا با انسان می باشد که از طریق پروتکل های ارتباطی مثل وای فای، بلوتوث و … انجام می شود.

در این کتاب، قصد داریم با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و مکانیکی، ماشین رباتی را بسازیم که از طریق اپلیکیشن و با استفاده از برنامه نویسی انجام شده آن را کنترل و مدیریت کنیم. در این کتاب تمامی مباحث از پایه توضیح داده شده است و نیازی به هیچ دانش تخصصی و فنی نیست حتی در بخش برنامه نویسی و اپلیکیشن سازی از روشهای جدید برنامه نویسی برای افراد مبتدی استفاده شده است که به سرعت بتوان یک اپلیکیشن یا برنامه کاربردی و نیمه حرفه ای را ایجاد کنند.

نسخه اول این مجموعه کتاب با هدف کنترل ماشین های رباتی از طریق گوشی تلفن همراه با استفاده از نرم افزارهای اپ اینونتور و آردوینو می باشد که برای تمامی دانش آموزان پایه های متوسطه و دانشجویان تمامی رشته های فنی و غیرفنی کاملا قابل درک و استفاده می باشند.

اگر علاقمند ورود به فناوریهای نوین هستید این کتاب را از دست ندهید

پیشگفتار کتاب:

در چند سال اخیر دانش آموزان و دانشجویان بسیاری که علاقمند به مباحث تکنولوژیهای نوین از جمله اینترنت اشیا و هوشمندسازی هستند تلاش می کنند ایده های خلاقانه و مبتکرانه خود را در این حوزه های جدید به ثمر برسانند ولی بدلیل کمبود منابع علمی و علی الخصوص عملی و پروژه محور در سطح دانش آموزی، این استعدادها آنچنان که باید و شاید شکوفا نگردیده است.

آکادمی دانش پژوهان آتی بعنوان شرکت خلاق منتخب از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس تهران طی چند سال اخیر تلاشهای فراوانی را در جهت رشد و نمو دانش آموزان و دانشجویان علاقمند به حوزه های اینترنت اشیا و هوشمندسازی کرده است و در این راستا دوره ها و بوت کمپ های اینترنت اشیا دانش آموزی و مسابقات و جشنواره های مختلف اینترنت اشیا و هوشمندسازی دانش آموزی را در سطح کشور و با حمایت پژوهشسراهای دانش آموزی و مدارس برگزار کرده است. ایده نوشتن این کتاب نیز از همان زمانی آغاز گردید که دانش آموزان و علاقمندان دوره های اینترنت اشیا، هوشمندسازی و هوش مصنوعی آکادمی از نبود منابع جامع و کامل و در عین حال ساده برای درک بهتر موضوعات گلایه مند بودند و آکادمی دانش پژوهان آتی با توجه به تجربه آموزش چندین ساله در این حوزه ها تلاش کرد مجموعه کتابهای “اشیا را هوشمند کنیم” را تهیه و در دسترس عموم قرار دهد.

نسخه اول این مجموعه کتاب با هدف کنترل ماشین های رباتی از طریق گوشی تلفن همراه با استفاده از نرم افزارهای اپ اینونتور و آردوینو می باشد که برای تمامی دانش آموزان پایه های متوسطه که حتی هیچ دانش برنامه نویسی، الکترونیک، رباتیک و هوشمندسازی را ندارند، کاملا قابل استفاده می باشند.

سایر آثار مؤلف/مترجم در انتشارات آوای نور:

اشیا را هوشمند کنیم/ نوشته مهندس رامین دانش پژوه- ثریا باقرشاهی

واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی در آموزش کودکان با نیازهای ویژه/ ترجمه ثریا باقرشاهی

تاریخچه تحولات تعلیم و تربیت در کشورهای اسلامی/ ترجمه ثریا باقرشاهی

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد