نام کتاب: برنامه درسی مقاومتی باتاکید بر اسلامی­ سازی برنامه درسی آموزش عالی

تألیف: دکتر سیروس حدادنیا

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1398

تعداد صفحه: 200

قیمت: 27000 تومان

معرفی کتاب:

شگفت انگیز‌ترین آفریده و والاترین نشانه قدرت بی انتهای خداوند متعال، خلقت انسان است. انسانی که خلق شد تا به جانشینی شایسته و به مقامی رفیع و بالاتر از سایر مخلوقات هستی در زمین نائل آید. لازمه دستیابی به این مهم، جز در سایه تربیت صحیح امکان پذیر نبوده و نیست.

شاید از جمله‌ی اساسی‌ترین مباحثی که در تربیت نقش آفرینی می‌کند، برنامه درسی می باشد؛ برنامه ای که نقش هریک از عوامل و عناصر دخیل در فرآیند پیچیده تربیت را مشخص و پایش نموده و با در نظر قرار دادن ابعاد و شیوه‌های مختلف تربیت از جمله رسمی و غیر رسمی، آشکار و نهان، در زمان مقتضی راهکار مناسب ارائه می‌دهد.

بنابراین کتاب حاضر با محوریت قرار دادن اسلامی سازی، شفافیت و بصیرت گرایی در برنامه درسی آموزش عالی و با تکیه به ظرفیت‌های موجود علمی، فرهنگی، دینی و اعتقادی داخلی و به هدف دستیابی بالاتر و موثرتر به مقوله اقتصاد مقاومتی، در شش فصل با محتوای مفاهیم و کلیات، ماهیت برنامه درسی آموزش عالی در برخی از مکاتب فکری غربی، علوم انسانی اسلامی و غربی هست‌ها و بایدها، اسلامی­ سازی در برنامه درسی مقاومتی، شفاف سازی در برنامه درسی مقاومتی و رویکرد بصیرتی در برنامه درسی مقاومتی  نگاشته شده است.

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد