نام کتاب: تجزیه‌وتحلیل داده ­های اجتماعی در کسب ­وکار

نویسندگان: کریش کریشنا- شاون پی. راجرز

مترجمان: دکتر سجاد شکوهیار- احمد مرشدی

ناشر: آوای نور

چاپ: اول 1400

تعداد صفحه: 216

 قیمت: 67000تومان

معرفی کتاب:

محتوایی که در اینجا ارائه‌شده، رسالۀ فنی و یا یک کتاب استراتژی مدیریتی پر از داستان و نکته نیست؛ بلکه ترکیبی از هر دو است و با هدف تحریک تفکر و ارائۀ اطلاعات کاربردی برای هر سازمان فعال در هر حوزه‌ای نوشته‌شده است. با مطالعۀ هر فصل، شما قادر به ایجاد استراتژی‌های جدید و بهبودیافتۀ کسب‌وکار هستید که بلافاصله همکاری داخلی مبتنی بر اعتماد و استفاده از اطلاعات را بهبود می‌بخشد.

هدف ما در ارائۀ این مطالب، قادر نمودن خواننده برای تفکر استراتژیک در مورد چگونگی ایجاد و تحکیم رویکرد تحلیلی رسانه‌های اجتماعی در داخل سازمان است. نتیجۀ ایجاد یک برنامه مانند این، افزایش تمرکز داخلی بر همکاری و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در میان گروه‌های متمایز خواهد بود.

در این سازمان تحول‌یافته، فروش، بازاریابی، مالی، زنجیرۀ تأمین و مدیریت موجودی همه با هم با استفاده از یک پلتفرم داده کار خواهند کرد که در آن افراد اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند و بینش و دید ایجاد می‌کنند.

بخشی از متن کتاب:

در طول دهۀ گذشته، رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان یک صنعت از فرومهای سادۀ وب یا صفحات وب اشتراک اطلاعات به یک جستجوی کارآمد و طبقه‌بندی اکتشافی با سرویس‌ها و سازمان‌های چندگانه مانند توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام، اسکایپ، واتس­اپ و پینترست تکامل‌یافته‌اند؛ بنابراین، ایجاد یک انجمن یا جوامعی درباره موضوعات مختلف موردعلاقۀ افراد مختلف، یک دنیای مجازی ایجاد می‌کند که اتصال و همکاری در یک‌لحظه اتفاق می‌افتد.

این تحول جامعه‌ای ایجاد کرده است که اطلاعات جمع‌آوری‌شده از مصرف‌کنندگان را می‌توان در قالب تبلیغات و بازاریابی دسته‌بندی کرد که منجر به افزایش فروش می‌شود. ستون فقرات این تکنیک‌های جمع‌آوری اطلاعات جدید، جمع سپاری و پیاده‌سازی الگوریتم‌هایی مانند موتورهای توصیه گر به همراه خوشه‌های آماری و ابعاد مشترک برای شناسایی معنایی، طبقه‌بندی، خوشه‌بندی، قطعنامۀ همگن، متن سازی و مصورسازی است. تغییر و تحول دنیای رسانه‌های اجتماعی و درنتیجه خروجی تحلیلی به‌منظور تحریک یک دگرگونی مشتری محور موردتوجه سازمان‌ها قرارگرفته است. در طول این کتاب، ما چندین مطالعۀ موردی را در مورد اقدامات شرکت‌های پیشرو در فضای تحلیلی رسانه‌های اجتماعی مطرح کرده‌ایم.

هدف ما در ارائۀ این مطالب، قادر نمودن خواننده برای تفکر استراتژیک در مورد چگونگی ایجاد و تحکیم رویکرد تحلیلی رسانه‌های اجتماعی در داخل سازمان است. نتیجۀ ایجاد یک برنامه مانند این، افزایش تمرکز داخلی بر همکاری و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در میان گروه‌های متمایز خواهد بود. در این سازمان تحول‌یافته، فروش، بازاریابی، مالی، زنجیرۀ تأمین و مدیریت موجودی همه با هم با استفاده از یک پلتفرم داده کار خواهند کرد که در آن افراد اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند و بینش و دید ایجاد می‌کنند.

سایر آثار مؤلف/ مترجم در انتشارات آوای نور/آثار فکر: 

تجزیه و تحلیل داده های اجتماعی در کسب و کار/ ترجمه دکتر سجاد شکوه یار- احمد مرشدی

بهره وری در بخش دولتی/ ترجمه احمد مرشدی

بلاکچین کتابی برای تازه واردها/ ترجمه احمد مرشدی

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد