نام کتاب: خماری عشق (همه چیز درباره خماری احساسی و نقش آن در رابطه )

نویسنده: دکتر ژاله طاهری

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1400

تعداد صفحه: 136

قیمت: 55000 تومان

معرفی کتاب:

مقوله ازدواج و ورود به رابطه زناشویی از مهم ترین و پرچالش ترین تصمیمات در زندگی هر فردی است. چه بسا که مدیریت درست در این رابطه، زمینه ساز رشد و سعادتمندی و غیر آن موجب عذاب و دردسرهای فراوان است.

در پی این موضوع باید بپذیریم ازدواج کردن و داشتن روابط عاشقانه همانند باغ گل معطر زیباییست، فرح بخش و نشاط آفرین…

در این کتاب به چالشها و تهدیداتی که می تواند این ارتباط را به انحطاط و نابودی بکشاند، پرداخته شده و در کنارش اصول و آموزه های کاربردی طلایی آموزش داده شده است تا دستیابی به یک زندگی سعادتمند و پرثمر را برای همگان محقق سازد.

بخشی از دیباچه کتاب:

هدف اصلی ذهن انسان، نه فقط حفاظت از یک فرد در برابر خطرات و مشکلات و چالش‌ها، بلکه حفاظت از تداوم نسل بشر در مسیر تکامل و حفظ امنیت و آرامش جامعه است. بنابراین از آنجایی که ذهن یک کودک به شدت تحت تاثیر فرایند تربیت، بازخوردگیری از دیگران و اعمال قدرت از طریق زبان، شکل می‌گیرد و هدایت می‌شود، در بسیاری از موارد ممکن است ذهن با هدف جامعه‌پذیر کردن فرد (جلوگیری از بروز رفتارهای ظاهراً غیر اخلاقی، غیر قانونی و غیر متعارف) و جلوگیری از به خطر افتادن صلاح و امنیت جامعه، حتی با درخواست‌ها و امیال جدی و مهم او به مقابله پرداخته و از طرق مختلف مثل سرکوب کردن یا ایجاد فراموشی، با تحقق آنها مبارزه کند.

از سوی دیگر ذهن انسان اگرچه به خوبی از قابلیت هوشمندی برخوردار است، اما این هوشمندی اصلاً بدین معنا نیست که ذهن انسان همیشه اندیشه‌ای درست و کارآمد را شکل می‌دهد و به نتایجی منطقی نیز دست می‌یابد. بنابراین، اینکه انتظار داشته باشیم، ذهن‌مان همیشه ما را در مسیری صحیح هدایت کند، خیلی انتظار به جایی نیست. چرا؟ چون صحت کارکرد ذهن در ارتباط با پدیده‌های مختلف، غیر از هوشمندی به عوامل دیگری مثل داشتن آگاهی، شناخت و ادراک نسبتاً کامل از پدیده‌های مختلف نیز بستگی دارد. اما متاسفانه ذهن اغلب ما حتی نسبت به کلیت زندگی دچار شناخت و ادراکی ناقص است. ضمن اینکه درک‌مان از بسیاری از پدیده‌ها نیز ناقص و ناچیز است. در نتیجه لزوماً تحلیل‌ها و ارزیابی‌هایی که در ذهن‌مان صورت می‌گیرد و در قالب یک نتیجه‌گیری یا تصمیم‌ بروز می‌کند، درست و کارآمد نیست و از ما در مسیر رسیدن به امیال و خواسته‌های‌مان حمایت نمی‌کند.

بنابراین با توجه به دو نکته بسیار مهمی که بالاتر مرور کردیم، ذهن انسان گهگاه در فرایند کاری خود دچار مشکلات جدی شده و حتی گاهی به مثابه یکی از بدترین دشمنان ما، در تقابل با صلاح، امنیت و امیال‌مان عمل می‌کند. …

نکته مهمی که در این میان وجود دارد آن است که پدیده خماری احساسی، به صورت کلی پدیده‌ای است که به صورت ناخودآگاه و فارغ از اراده و اختیار ما رخ می‌دهد و از این رو اثرگذاری قدرتمند آن در به یادسپاری قوی اطلاعات و به یادآوری گاه به گاه و به ظاهر بی دلیل آنها، خیلی در راستای منافع و امیال ما نیست. اما ما در این کتاب به شما عزیزان یاد خواهیم داد که چگونه می‌توان این پدیده را تا حدود زیادی مدیریت کرد. ما راهکارهایی را در این کتاب معرفی خواهیم کرد که به شما عزیزان کمک می‌کنند، فعال شدن خماری احساسی را تحت سلطه و اختیار خود در آورید تا بتوانید مدیریت و کنترل بهتری نیز بر فرایند به یادسپاری و به یادآوری اطلاعات داشته باشید.

ما در این کتاب علاوه بر تشریح مفهوم، ابعاد و چگونگی شکل‌گیری این پدیده، شما عزیزان را با تبعات و نتایج خطرناک شکل‌گیری آن، به شکل غیرارادی و ناخودآگاه آشنا کرده و در ادامه روش‌های مدیریت صحیح آن و ارادی کردنش را به شما عزیزان آموزش داده و با ارائه مثال‌ها و مصادیقی عینی و قابل درک، شما عزیزان را با راهکارهای طلایی هوشمندسازی پدیده خماری احساسی برای غلبه بر مشکلات روابط زناشویی و عاطفی و همچنین مدیریت بهتر روابط خانوادگی و تربیت فرزندان آشنا خواهیم کرد.

این کتاب می‌تواند مرجعی کاربردی برای همه زوج‌های جوانی باشد که یا در آستانه

وصال هستند و یا در تلاشند رابطه شیرین و دلچسبی را که ایجاد کرده‌اند به شکل درستی مدیریت کرده و از طریق حل مساله و مدیریت چالش‌ها و مشکلات، ارزشمندی، ثبات و سلامت رابطه خویش را حفظ کنند. همچنین این کتاب حاوی آموزه‌ها و راهکارهای بسیار خوب و مؤثری در مسیر تربیت بهتر فرزندان و حفظ تعادل، سلامت و امنیت خانواده است و می‌تواند به شما عزیزان در مسیر پرورش نسلی آگاه، مسئولیت‌پذیر و البته با اعتماد به نفس و موفق کمک کند.

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد