نام کتاب: درمان جیبی برای تعادل هیجانی

نویسندگان: متیو مک کی- جفری وود-  جفری برنتلی

مترجمان: محمود امیربیگی – نیکتا برومندیان

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1400

تعداد صفحه: 136

قیمت: 45000 تومان

معرفی کتاب:

گاها هیجانات همچون امواج دریا احساس می ­شوند. هر چه بیشتر برای سرکوب کردن­شان تلاش می­ کنیم، شدت می­ یابند. کتابی که در دست دارید، براساس رویکرد رفتار درمانی دیالکتیک نوشته شده و راهبردهایی کوچک و عملی برای مدیریت به موقع هیجانات شدید ارائه می­ کند. در این کتاب به راحتی می­ توانید راهبردها و ابزارهای مورد نیاز برای مقابله با افکار منفی و دشوار، خلق و گسترش آرامش در همان لحظه­ ای که به آن نیاز دارید، بهبود رابطه ­هایی که نیازمند ترمیم ­ا­ند و در نهایت کسب تعادل بیشتر در زندگی، بیابید.

این کتاب کوچک به‌راحتی در جیب یا کیف شما جا می‌شود و به‌عنوان یک منبع سریع برای کسانی که با پریشانی و هیجانات شدید دست‌وپنجه نرم می‌کنند، طراحی‌شده است. مهارت‌های عملی در دوازده فصل روان و ساده توضیح داده‌شده‌اند، هرکدام دارای یک بخش مفید “کاوش کنید” است که ورود مهارت‌ها به زندگی روزمره را تسهیل می‌کند؛ و یک بخش پشتیبانی عالی با نام “برو به” که می‌توانید آن را همه‌جا با خود ببرید.

بخشی از مقدمه کتاب:

در سراسر زندگی، ما ناچاریم با پریشانی و درد کنار بیاییم – دردهای جسمی مانند نیش زنبور یا شکستگی بازو، یا هیجانی مانند غمگینی یا خشم. هر دو نوع این دردها اغلب اجتناب‌ناپذیر و غیرقابل‌پیش‌بینی هستند. بهترین کاری که هریک از ما می‌توانیم انجام دهیم این است که مهارت‌های سازگاری‌مان را به کار بگیریم و امیدوار باشیم که اثربخش باشند.

اما برخی از افراد درد هیجانی و جسمی را با شدت و تکرار بیشتری نسبت به سایرین تجربه می‌کنند. پریشانی آن‌ها سریع‌تر ظاهر می‌شود و حسی شبیه غرق شدن در امواج جزر و مد به همراه دارد. اغلب، حس می‌کنند که این موقعیت‌ها هرگز پایان نمی‌یابند و نمی‌دانند چگونه در این تجربه، با این درد سهمگین کنار بیایند. در راستای اهدافمان در این کتاب، ما این مشکل را غرق شدن در هیجانات[1] می‌نامیم (اما به یاد داشته باشید که درد هیجانی و جسمی اغلب باهم اتفاق می‌افتد).

اگر با غرق شدن در هیجانات دست‌وپنجه نرم می‌کنید، به نظرمی رسد که عقربه روی بالاترین میزان هیجان شما چرخیده است؛ وقتی خشمگین، ناراحت یا ترسیده‌اید، احساسات ممکن است خود را به شکل یک موج بزرگ و قدرتمند که شما را فرامی‌گیرند و از پا می‌اندازند، نشان دهند.

و هنگامی‌که این اتفاق بیفتد، می‌تواند شما را از داشتن احساسات بترساند.

مشکل این است که هرچه بیشتر تلاش کنید احساسات خود را بپوشانید، بیشتر در آن غرق می‌شوید. تلاش برای متوقف کردن احساسات جواب نمی‌دهد. تن دادن به احساسات نیز در روابط شما مشکل‌ساز می‌شود و زندگی را از کنترل خارج می‌کند.

آنچه اثربخش است مجموعه‌ای از ابزارهاست که مهارت‌های تنظیم هیجان[2] نام دارد. این مهارت‌ها همان چیزی است که در این راهنما فرا خواهید گرفت. هزاران هزار نفر از افرادی که با هیجانات قوی‌ دست‌وپنجه نرم می‌کنند از مهارت‌های تنظیم هیجان برای دستیابی به آنچه کارایی هیجانی[3] نامیده می‌شود استفاده می‌کنند – توانایی داشتن احساسات واقعی و کامل (حتی احساسات قوی) بدون اینکه به نمایش گذاشته شوند-. مهارت‌های تنظیم هیجان می‌توانند زندگی شما را تغییر دهند.

[1] overwhelming emotions

[2] emotion regulation skills

[3] emotional efficacy

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد