نام کتاب: دیـدگاه­های نظری خیانت زناشویی و بهبود روابط (با تاکید بر راهبردهای عملی مشاوره ­ای)

تهیه و تدوین: مهرآور مومنی جاوید-  مهرانگیز شعاع کاظمی

چاپ: هفتم 1402

تعداد صفحه: 176

قیمت: 170000 تومان

معرفی کتاب:

در کتاب حاضر سعی شده با ارائه آگاهی های لازم در این مورد که ماهیت این آسیب (خیانت زناشویی)چیست؟ چگونه شکل می گیرد؟ عوامل زمینه ساز و آشکار ساز آن کدامند و در صورت روی دادن، چه اقداماتی بهتر است انجام گیرد و چگونه می توان از وقوع مجدد آن پیشگیری کرد، گام موثری جهت حفظ بنیان خانواده و بهبود کیفیت زندگی زوجین برداشته شود. این کتاب می تواند توسط مراکز مشاوره، پژوهشکده های زنان، سازمان ملی جوانان ، دانشگاه ها ، خانه های سلامت شهرداری و دادگاه های خانواده و … مورد استفاده قرار گیرد

بخشی از مقدمه کتاب:

پديده‌ رنج آور و آسيب‌زاي خيانت هميشه و در همه جا مانند گياهي هرز در كنار درخت ريشه‌دار و پر بار ازدواج مي‌رويد و لحظاتي گذرا به عمر كوتاه و شوم خود ادامه مي‌دهد. اگر در اعتماد و احساس امنيت زوجين شكافي به وجود آيد، زندگي پويايي و نشاط خود را از دست داده و باعث زخم خوردگي در يكي از زوجين و شايد هر دوي آنها شود.

در جامعه ایرانی بدلیل مسائل فرهنگی، بی وفایی، علت ضروری و اصلی طلاق یکی از همسران،( همسری که خیانت کرده و همسری که مورد خیانت واقع شده ) نیست. اغلب آنچه هر دو خواهان آن هستند، فرار از درد و رنج حاصل از اشتباهات و بازگشت به حالت عادی است. لذا در کتاب حاضر سعی شده است به زوج ها در رهایی از فاجعه بی وفایی و بهبود آسیب های آن و احیای مجدد زندگی مشترک کمک شود، زندگی مشترکی که این بار در برابر هرگونه بی وفایی مقاوم باشد.

از سویی دیگر آسیبی مثل بی وفایی و خیانت همسران، در هر جامعه ای می تواند تا حدودی متفاوت از سایر جوامع باشد، از این رو لازم است تدابیر و راهکارهای درمانی چنین آسیبی نیز با توجه به ویزگیهای فرهنگی، انسانی و اجتماعی آن جامعه ارائه شود.

زنان آسیب دیده از خیانت بدلیل عاطفه مادری و بخاطر مسائل فرهنگی ،اقتصادی و اجتماعی، همه سختیها و مصیبتها را به جان می خرند و در مواردی ، حتی پس از خیانت همسر ،حاضر به ترک زندگی زناشویی نیستند و در ضمن نمی توانند آسیب های گذشته را فراموش کنند که همین عامل روابط زناشویی را بیش از پیش خدشه دار کرده و سلامت روان فرزندان را نیز به خطر می اندازد.

از آنجایی که روابط زناشویی ،رابطه ای دو جانبه است که هر یک از زوجین نقش مهمی در کیفیت ارتباطات دارند ، در کتاب حاضر سعی شده است به زوجین در جهت شناخت مهمترین نیازهای خود و همسرشان کمک کند تا بدین طریق از وقوع خیانت مجدد پیشگیری شود و روابط زناشویی با همسر خاطی نیز بازسازی شود. زیرا به نظر می رسد اگر آنان بتوانند مهارتهای ارتباطی لازم را فرا بگیرند،از تعارضات زناشویی پیشگیری شده و کانون خانواده حفظ می شود،کیفیت زندگی خانواده بهبود می یابد ، حل و فصل تعارضات درون فردی میسر می شود و فرزندان نیز در فضای روانی سالمی رشد می کنند

سایر آثار مؤلف/ مترجم در انتشارات آوای نور:

بهداشت روانی خانواده / تألیف دکتر مهرانگیز شعاع کاظمی

مهارتهای قبل از ازدواج و رضامندی بعد از ازدواج / تألیف دکتر مهرانگیز شعاع کاظمی

آسیب های روانی خانواده / تألیف دکتر مهرانگیز شعاع کاظمی

دیدگاه های نظری خیانت زناشویی و بهبود روابط / تألیف دکتر مهرانگیز شعاع کاظمی، مهرآور مؤمنی جاوید

روان درمانی درعمل (مطالعه موردی خانواده ها) / تألیف دکتر مهرانگیز شعاع کاظمی

آسیب های اجتماعی نوپدید/ تألیف دکتر مهرانگیز شعاع کاظمی، مهرآور مؤمنی جاوید

خوش بینی و درمان (مطالعه کیفی زنان مبتلا به سرطان پستان) / تألیف دکتر مهرانگیز شعاع کاظمی،

روانشناسی زن و خانواده / تألیف دکتر مهرانگیز شعاع کاظمی

جامعه، حنسیت و بزه دیدگی کودکان / ترجمه دکتر مهرانگیز شعاع کاظمی

موانع رضایتمندی زناشویی (نقشهای جنسیتی و بهوشیاری)/تألیف دکتر مهرانگیز شعاع کاظمی

کاربرد مفاهیم روانشناسی اجتماعی در روابط زناشویی/ تألیف مهرآور مؤمنی جاوید

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد