نام کتاب: راهنمای بالینی ارزیابی و درمان  (مشکلات یادگیری و توجه در دوران کودکی)

ویرایش­ شده توسط: میشل م. مارتل

مترجمان: دکتر سجاد بشرپور- متینه عبادی- علی کرمانی

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1400

تعداد صفحه: 312

قیمت: 90000 تومان

معرفی کتاب:

اختلالات یادگیری و اختلال نقص توجه / بیش‌فعالی (ADHD) از رایج­ترین مشکلاتی است که متخصصان بالینی در هنگام ارزیابی کودکان با آن روبه ­رو هستند.

کتاب‌های زیادی در زمینه اختلالات یادگیری و ADHD در دوران کودکی در دسترس است، اما به­طور معمول این موضوعات علی­رغم همبود جداگانه و نه با هم بررسی می­شوند. به­علاوه، چندین کتاب در زمینه پیشرفت تحصیلی، یا مداخله، راهکارهایی برای یادگیری (و توجه) مشکلات موجود برای مربیان و / یا والدین در دسترس است. با این حال، این کتاب­ها مربیان یا والدین را هدف قرار داده و فقط بر مداخله تمرکز دارند. سرانجام، چند کتاب موجود است که با مشکلات یادگیری و توجه در بزرگسالی مقابله می­کنند.

کتاب حاضر با ارائه بحثی یکپارچه در مورد اختلالات یادگیری دوران کودکی و ارزیابی و درمان بیش‌فعالی با توجه به متخصصان ارزیابی کننده، با سایر کتاب­ها متفاوت خواهد بود. این کتاب با توجه به کمبود توصیه‌های روان­شناسان در مورد چگونگی انجام این ارزیابی ­های رایج که به­ ویژه با توجه به پیشرفت تحقیقات اخیر و تغییرات قانونی انجام شده، مورد نیاز است.

این کتاب راهنمایی­های لازم برای متخصصان بالینی را به­منظور ارزیابی و توصیه درمان و مداخلات برای اختلالات یادگیری و یا ADHD ارائه می­دهد. قسمت اول کتاب اطلاعات مفصلی در مورد ارزیابی اختلالات یادگیری، ADHD، و همبودی آنها و ویژگی‌های مرتبط با آن را ارائه می­دهد. بخش دوم کتاب جزئیات توصیه‌های مداخله و درمان، شامل پاسخ به مداخله، درمان آموزشی، تسهیلات و اصلاحات تحصیلی، رفتار درمانی و آموزش عملکرد اجرایی است.

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد