نام کتاب: فنون پيشرفته در مشاوره و روان درماني

تالیف: كريستين كنت

ترجمه: دکتر علی محمد نظری- عباس سامی

چاپ: یازدهم 1402

تعداد صفحه: 320

قیمت: 300000 تومان

معرفی کتاب:

اين كتاب با زبان محاوره ای به ماهيت تعاملات انساني می پردازد و در آن روایتی در پی روایتی دیگر بيان مي شود؛ روایت هایی از افسانه ها و اسطوره­هاي سراسر جهان، داستان هاي كوتاه و ژرف، داستان هاي شاد و اميدوارانه، شرح حال­ های باليني زندگي واقعي افراد كه بازتاب صحنه به صحنه اتفاقاتی است که در جلسات مشاوره و روان درماني در پشت درهاي بسته رخ می دهد. اكثر ايده هايی که در اين كتاب بیان شده حاصل تجربيات حرفه­اي مؤلف شامل گذراندن بيش از یازده هزار ساعت كار مشاوره اي با افراد، زوج ها، خانواده ها و كودكان، و هزاران ساعت كار نظارت، سرپرستی و تربيت مشاوران و درمانگران مي باشد.

خوانندگان بواسطه اين كتاب قادر خواهند بود از برخي تكنيك های مشاوره ای نظیر «تمثيل غار افلاطون»،«جدول ضروری مديريت زمان»، «بازي هاي ویدیوئی زنده»«حسادت همانند گلی زشت»، «دنیای عروسکی» و تكنيك «گذشته، حال ، آينده» بهره مند شوند

بخشی از سخن مؤلف:

اين كتاب در مورد ماهيت تعاملات انساني است. در اين كتاب بطور پی در پی روایتی در پی روایتی دیگر بيان مي شود؛ روایت هایی از افسانه ها و اسطوره­هاي سراسر جهان، داستان هاي كوتاه، داستان هاي ژرف، داستان هاي شاد، داستان هاي اميدوارانه، شرح­حال­های باليني زندگي واقعي افراد كه بازتاب صحنه به صحنه اتفاقاتی است که در جلسات مشاوره و رواندرماني در پشت درهاي بسته رخ می دهد. اكثر ايده هايی که در اين كتاب بیان شده حاصل تجربيات حرفه­اي بنده شامل گذراندن بيش از یازده هزار ساعت كار مشاوره اي با افراد، زوج ها، خانواده ها و كودكان، و هزاران ساعت كار نظارت، سرپرستی و تربيت مشاوران و درمانگران مي باشد. اميد است كه اين كتاب مجموعه مباحث کاربردی و منحصر به فردی را ارائه كند و به افزايش هر چه بیشتر دانش مشاوران و روان­درمانگران منجر شود. من در خلال سال هاي متمادي فعاليت حرفه اي خود به عنوان مشاور، مربی و سرپرست مشاوره­اي همواره سعي كرده­ام به رشد و توسعه آنچه كه گمان مي­كردم ايده هاي مهيجي درباره تعاملات انساني و چگونگي كمك به افراد در جهت ايجاد تغيير در زندگي­شان می دهد بپردازم، ايده هايي كه تا اين زمان هنوز در رشته ما مطرح نشده است.

آنچه كه اين كتاب را از ساير كتاب هاي فنون مشاوره اي متمايز مي سازد اين است كه خوانندگان خطاهای پنجگانه ارتباطی در مشاوره و روان درماني، مفهومي كه خود ابداع كرده و بسط داده­ام را فراخواهند گرفت. همچنین به واسطه این کتاب می­توانند با نحوه خود تحلیلی به ارزیابی وسیع فرآیندهای انتقال متقابل بپردازند؛ همچنین  نگرش همدلانه، الگوی سیستمی درک همدلانه ای که اساس بسیاری از روابط صمیمانه است و شیوه های چهارگانه والدینی، رویکردی عملی و کوتاه مدت برای آموزش مهارت های بنیادی به والدین و ابزاری که مشاوران و روان درمانگران می توانند از آن برای کمک به اکثر مراجعان استفاده کنند،  نیز آشنا شوند. اين كتاب حاوی برخي اصطلاحات جديد نظير “غلیان و فوران” و “نقطه فرافکنی” است كه به تفصیل تعريف شده اند؛ همچنین برخي اصطلاحات قديمي نظير confirmation bias مکانیسم تعصب تایید (غرض­ورزی) نیز به شیوه­ای جديد تعريف و ارایه شده اس

. در اين كتاب و بواسطه تکنیک هایی نظیر تکنیک «جدول ضروری مديريت زمان»، خوانندگان به تكنيك هاي واقع بينانه اي براي ايجاد انگيزه در بچه ها يا برانگیختن آنها دست مي يابند. خوانندگان همچنين با تكنيك هاي پويا و خلاقانه اي نظير «بازي هاي ویدیوئی زنده»«حسادت همانند گلی زشت»، «دنیای عروسکی» و تكنيك «گذشته، حال ، آينده» آشنا مي شوند. همچنين یادمی گیرند كه چطور به مراجعانشان براي كاهش فشار حاصل از وقايعي كه در طي جلسه درمان رخ مي دهد آزادي عمل بدهند. در اين كتاب همینطور وصفی از سفسطه های منطقي بنيادي كه افراد در تلاش براي استدلال آوري هایشان بکار می برند را گنجانده ام که در جاي ديگري از نوشته هاي مشاوره اي نظیر چنين چيزي را نديده­ام.

سایر آثار مؤلف/ مترجم در انتشارات آوای نور: 

101 داستان شفابخش برای کودکان و نوجوانان (کاربرد استعاره در درمان) / ترجمه دکتر علی محمد نظری

فنون پیشرفته در مشاوره و روان درمانی  / ترجمه دکتر علی محمد نظری- عباس سامی

مشاوره و درمان مسائل زن و شوهری  / ترجمه دکتر علی محمد نظری

چگونه خانواده ای شاد و سالم داشته باشیم / ترجمه دکتر علی محمد نظری

غلبه بر اضطراب به شیوه راه حل محور / ترجمه دکتر علی محمد نظری

بیست قانون و ابزار ساده برای ازدواجی عالی  / ترجمه دکتر علی محمد نظری

درمان مبتنی بر غنی سازی ارتباط  / ترجمه دکتر علی محمد نظری

هشت درس برای ازدواجی بانشاط  / ترجمه دکتر علی محمد نظری

بازی های فکری برای کودکان پیش دبستانی/ ترجمه دکتر علی محمد نظری- عباس سامی

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد