نام کتاب: مشاوره برای زوج‌ها (راهنمای عملی) با تاکید بر روایت درمانی

نویسنده: مارتین پاین

مترجمین: دکتر اسماعیل صدری -کاظم خزان- نادر اعیادی- شهریار درگاهی

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1399

تعداد صفحه: 256

قیمت: 47000تومان

معرفی کتاب:

مشاوره زوجی که با عناوین مشاوره زوجین، مشاوره ارتباط و یا زوج‌ درمانی شناخته می‌شود، شکلی از درمان است که به افراد کمک می‌کند تا رابطه‌ی صمیمانه­ای با یکدیگر داشته باشند. در این زمینه زوجین می‌توانند عواملی را که باعث ایجاد تعارض زناشویی شده، شناسایی و نسبت به آنها آگاهی پیدا کنند.

هدف از این کتاب ارائه یک راهنمای عملی شفاف و مختصر برای مشاوران علاقمند به کار با زوجین است. این کتاب بر اساس کارگاه هایی نگاشته شده است که در آنها روایت درمانی برای گروهی از مشاوران ارائه شده است.

بخش اول و دوم این کتاب ایده‌ها، موضوعات و تمرینات پیرامون این حوزه کار که شامل بررسی تأثیرات فرهنگی- اجتماعی بر مشاوران و زوجین و شرح روایت درمانی است، توصیف می‌کند و زمینه‌های مشترک آن با رویکردهای دیگر را مشخص می‌سازد. فصل سوم هسته اصلی این کتاب است که به صورت گام به گام، چگونگی کاربست یک چارچوب عملی برای جلسات اول و بعدی را ارائه می‌کند که قابلیت انتقال به بیشتر موقعیت‌ها را دارد و احتمال مطرح‌شدن آنها در مشاوره ­ی زوجی وجود دارد. بخش چهارم به گسترش این بررسی کلی می‌پردازد که چگونه این تمرینات عملی می‌تواند با چندین شرایط خاص که به‌طور مکرر توسط زوجین ارائه می‌شود، سازگار شود.

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد