نام کتاب: من و احساسات من ( با بیش از 30 تمرین، نکته و آزمون / راهنمایی برای کودکان که خود را درک و بیان کنند)

نویسنده: ونسا گرین الن

مترجم: طاهره اباذر

ناشر: آوای نور

چاپ: اول 1400

تعداد صفحه: 88

قیمت: 35000 تومان

معرفی کتاب:

همیشه به یاد داشته باشید، همه احساسات شما طبیعی هستند. بسیار خوب است که آن ها را احساس می کنید. مدتی طول می کشد که کشف کنید چطور هیجاناتتان را کنترل کنید. بزرگسالان زیادی در جهان وجود دارند که هنوز در تلاش هستند! پس اگر این اتفاق به اندازه کافی سریع اتفاق نیافتد، تسلیم نشوید. فقط به خوندن این کتاب ادامه دهید و رورشهایی که برای شما مفید هستند را تمرین کنید.

بخشی از متن کتاب:

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که بعضی روزها لبخند بزرگی روی صورتتان هست؟ شما نمی‌توانید برای بیرون رفتن با دوستانتان و انجام کارهای مورد علاقه‌تان صبر کنید. آن روزها خیلی عالی هستند، درسته؟ همچنین شاید متوجه شده باشید که بعضی روزها هرگز حس لبخند زدن ندارید. در آن روزها شاید نخواهید با دوستانتان بازی کنید و یا حتی غذای مورد علاقه‌تان را بخورید. این روزها، روزهایی هستند که آرزو می‌کنید ای کاش می‌توانستید لذت ببرید، درسته؟ چه لبخند بزنید و بخندید یا بخواهید زمانی را به تنهایی با آرامش بگذرانید، شما احساسی را تجربه می‎کنید. همه ما هر روز در زندگی، هیجانات و احساسات را تجربه می کنیم، در واقع تعداد زیادی از آن‌ها را! به هر حال، تفاوت بین هیجانات و احساسات در چیست؟ هیجان، رفتاری است که بدن در مقابل اتفاقی که برای شما رخ می‎دهد، از خود نشان می‎دهد. برای نمونه، ممکن است شما از جایتان بپرید، وقتی کسی ناگهانی از جایی بیرون می‎آید و می‎گوید “بووووم”! احساس می‎تواند به دنبال آن هیجان پیدا شود. ممکن است شما عصبانی شوید، چون آن صدا باعث شد شما نوشیدنی‎تان را بریزید. هیجانات و احساسات نقش بزرگی را در چگونه سپری شدن روزهایتان بازی می‌کنند. در مورد آن فکر کنید! هر روز پر است از اتفاقات مختلف و جدیدی که برای شما رخ می‎دهد. این اتفاقات، انواع احساسات مختلف را برای شما به همراه دارند. بعضی احساسات خوب هستند و بعضی نه چندان خوب. کاملا طبیعی است که همه انواع هیجانات و احساسات را از روزی به روز دیگر تجربه کنید، شاید حتی از ساعتی به ساعت دیگر! حدس بزنید چه شده؟ شما تنها نیستید. هر کسی را که می‌شناسید، تعداد زیادی از هیجانات را دارد.

احساسات شما می توانند روی رفتارتان در خانه با خانوادتان، در مدرسه با معلم و همکلاسی و دوستانتان تأثیر بگذارند. هیجانات و احساسات، بخش بزرگی از زندگی هستند که باید آن‎ها را درک کنیم و بدانیم از کجا می‌آیند. این شناخت از احساسات، واقعا مفید است. وقتی یاد می‌گیرید که چه احساسی دارید و چرا، خواهید دانست که چطور با آن کنار بیایید. همچنین قادر خواهید بود که آن احساسات را به شیوه‌ای سالم بیان کنید، یا به اشتراک بگذارید، به جای آن‌که فقط آن‌ها را درون خودتان بریزید. من به شما قول می‌دهم، احساس بهتری خواهید داشت.

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد