نام کتاب: تدریس خصوصی (آموزش و پرورش سایه)

نوشته: مارک بری-اورا کاوا

ترجمه: دکتر ابوالفضل بختیاری- سلمان نوروزی قاسم آبادی

ویراستار: دکتر عباس معدن­دار آرانی (عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان)

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1402

تعداد صفحه: 176

قیمت: 185000 تومان

معرفی کتاب:

«تدریس خصوصی» (آموزش و پرورش سایه)، پدیده ای بسیار مهم و مؤثر در فرهنگ آموزشی هر کشور است. پژوهشگران تربیتی جهان، به آثار مثبت و منفی آن، بیش از پیش توجه و تأکید کرده اند. اگر چه آموزش سر خانه، معلم خصوصی، مدارس غیر دولتی، مراکز آمادگی برای کنکور، تدریس در خانه، فعالیتهای مؤسسات خصوصی و مانند آن در بسیاری از نظام های آموزشی مورد مطالعه و مداقه قرار گرفته است، ولی در نظام آموزشی ایران کمتر به آن توجه شده است. همچنین برخی آموزشگران و پژوهشگران نهاد آموزش و پرورش به اثرات مثبت آن اشاره کرده اند، در مقابل کارشناسان به اثرات سوء، نابرابری و بی عدالتی، تبعیض، عدم رعایت حقوق یکسان و برابری آموزشی برای همگان یا بهره مندی آموزش برای همه، تأکید کرده اند.

پروفسور «مارک بری» (Mark Bray)، از پژوهشگران و پیشروان مطالعات جهانی تدریس خصوصی، توجه و تأمل بر اثرات نامطلوب تدریس خصوصی و فعالیتهای مراکز خصوصی (زبان های خارجی، انواع کلاسهای هنری و …)، مدارس غیر دولتی،کلاسهای کنکور، معلم سرخانه تأکید بیشتر داشته اند.

استاد «مارک بری» و همسرش «اوراکوو» (Ora Kwo)، در این کتابچه به اثرات نامطلوب تدریس خصوصی و بازنمایی ماهیت منفی و تأثیرات آن در برنامه های آموزش رسمی و اثرات آن در فرهنگ تربیتی، اقتصاد خانواده، و کیفیت یادگیری دانش آموزان پرداخته اند.

برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد