نام کتاب: درمان به روش مددکاری اجتماعی (رویکردهای نظری بهم پیوسته)

ویرایش شده توسط: فرانسیس جی. ترنر

مترجمان: اسماعیل عباسی زاغه- سجاد مجیدی پرست- لیلا استادهاشمی- فائزه پیازچیان- مهسا کریمی

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1400

تعداد صفحه: 672

قیمت: 170000 تومان

معرفی کتاب:

کتاب درمان به روش مددکاری اجتماعی- رویکردهای نظری به هم پیوسته با بهره گیری از محبوب ترین و معتبرترین نظریه های موجود در حوزه مددکاری اجتماعی برای دانشجویان و فعالان حوزه اجتماعی مطرح شده است.

کتاب حاضر طیف گسترده ای از رویکردهای نظری، از جمله آموزه های روانکاوی تا مداخله در بحران را مورد بررسی قرار می دهد و گنجینه ای از دانش عملی را با توجه به تجربه متخصصان به همراه مجموعه ای گسترده از رویکردهای نظری که هر کدام از آنها یک جنبه خاص از شرایط انسانی را مد نظر قرار می دهد، تمرکز می کند.

با تأکید بر اهمیت رویکرد نظری در عمل و اجرا، کتاب حاضر به خوانندگان کمک می کند تا از اشتباهاتی که ممکن است در زمان رویارویی با مراجعان داشته باشند درکی صحیح پیدا کرده و فرآیند حرفه ای را به روش بهتری به پیش ببرند؛ چرا که حرفه مددکاری اجتماعی و مددکاران اجتماعی با پدیده ای به نام انسان روبرو هستند و انجام خطاها و اشتباهات در این عرصه می تواند خساراتی گاه غیر قابل جبران را به همراه داشته باشد. از این روی هر قدر دانش آکادمیک در کنار مطالعه تجربه متخصصان دیگر با تکیه بر نظریه های آزمون شده پررنگ تر و برجسته تر باشد، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

کتاب درمان به روش مددکاری اجتماعی – پیوند بین نظریه ها و رویکردها نیز در همین راستا با مروری گسترده در زمنیه، پیچیدگی های مشکلات و مسائل، ایدئولوژی ها و مجموعه ارزش های مراجعان گردآوری و تألیف شده است تا در حرفه مددکاری اجتماعی معاصر بتواند به کمک متخصصان عرصه اجتماعی بشتابد.

سایر آثار مؤلف/ مترجم در انتشارات آوای نور: 

تاب آوری و سلامت روان (با تأکید بر بیماران روانپزشکی)/ تألیف اسماعیل عباسی زاغه

درمان به روش مددکاری اجتماعی/ ترجمه اسماعیل عباسی زاغه- سجاد مجیدی پرست- لیلا استادهاشمی- فائزه پیازچیان- مهسا کریمی

مددکاری اجتماعی مداخله در بحران (بحران سالمندی)/ تألیف اسماعیل عباسی زاغه- سجاد مجیدی پرست

مصاحبه انگیزشی/ تألیف اسماعیل عباسی زاغه

مشاوره در مددکاری اجتماعی/ تألیف اسماعیل عباسی زاغه

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد