نام کتاب: روان‌شناسی و روان‌درمانی اسلامی / تدوین یک مدل

نویسنده: عبدالله راثمن

مترجمان: دکتر امیرعلی مازندرانی- دکتر محمد شاهین تقدمی

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1402

تعداد صفحه: 264

قیمت: 140000 تومان

معرفی کتاب:

مفاهیم و درون مایه های برگرفته از اسلام، از آنجا که مطابق با فطرت انسانی هستند، می توانند در مسیر شناخت ماهیت و نحوۀ رشد و تکامل روان انسان، نقش چراغ راه را ایفا کنند. حال آنکه دانش مدرن روانشناسی غالباً متأثر از مفروضات فلسفه های تجربه گرا و حتی ماتریالیستی هستند. از این رو در برخی موارد به نظر می رسد که این رویکردها، تناسب چندانی با فضای فرهنگی، تمدنی و آیینی جامعۀ ایران نداشته باشند.

کتاب حاضر تلاشی در راستای ترسیم و غنی سازی روانشناسی و روان درمانی بومی و اسلامی است. با مطالعۀ اثر حاضر رهسپار سفری پژوهشی می شویم که در طی مسیر آن از مناظر معنوی رویکرد اسلامی به مشاوره و روان درمانی لذت می بریم. این سفر ماجراجویانه، با توجه به ناشناخته بودن مسیر، می تواند چالشها و ناهمواری های فراوانی را به همراه داشته باشد. با این حال به قول نویسندۀ کتاب، کمال گرایی می تواند سد راه رشد و ترقی انسان باشد و بالاخره باید از جایی شروع کرد؛ و این کتاب می تواند به عنوان یکی از نخستین گام ها در مسیر تحقق این رویای بزرگ عرض اندام کند.

مطالب این کتاب برآمده از یافته های یک پژوهش اصیل و سخنان دست اول پژوهشگران و روان درمانگران در حوزه روانشناسی اسلامی است. امید است ترجمۀ این اثر ارزشمند بستری را برای پژوهش های بیشتر در زمینه حدود و ثغور و شیوه های عملی اجرای مشاوره و روان درمانی با رویکرد اسلامی فراهم آورد.

سایر آثار مؤلف/ مترجم در انتشارات آوای نور:

روانشناسی و روان درمانی اسلامی/ ترجمه دکتر امیرعلی مازندرانی- دکتر محمد شاهین تقدمی

مقدمه ای بر تدوین کتاب درسی الکترونیکی/ تألیف دکتر امیرعلی مازندرانی- دکتر محمد شاهین تقدمی

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد