نام کتاب: طلاق شناختی پیشایندی بر طلاق عاطفی

تالیف: دکتر لقمان ابراهیمی- عباس نجفی‌پور تابستانق

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1402

تعداد صفحه: 168

قیمت: 200000 تومان

معرفی کتاب:

یکی از مهمترین چالش‌هایی که هر جامعه‌ای همیشه با آن روبه‌رو است، واقعیتی به نام طلاق می‌باشد. پدیده‌ای که در جوامع امروزی با سرعت زیادی در حال افزایش است و آثار و پیامدهای عمیق اقتصادی، اجتماعی، روانشناختی، و قانونی بر مردان و زنان مطلقه دارد.

واقعیت این است که فرآیند شناختی افراد در تبیین نوع عملکرد و رفتار آنها بسیار مهم است. در واقع این شناخت افراد است که مشخص می کند یک موقعیت را چگونه تعبیر و تفسیر کنند. در صورتی که این ویژگی و مکانیسم افراد دچار تحریفات و تغییرات منفی شود و به شکل های مختلفی همچون افکار خودآیند و خطاهای شناختی درآید، فرد عملکرد متناسب با موقعیت را به خوبی انجام نخواهد داد.

این عملکرد نامناسب ناشی از شناخت های معیوب، در زندگی زوجین نیز می تواند نتایج منفی را به بار آورد و موجب آسیب پذیر شدن زوجین در مقابل عوامل مختلفِ به وجود آورنده طلاق شود. کنکاش نظرات مشاوران و تجربیات چندین ساله درمانگران حوزه خانواده، این را به ما می فهماند که شیوع این نوع طلاق یعنی طلاق از نو ع شناخت (طلاق شناختی)، روز به روز در زندگی زناشویی ایرانی رواج پیدا کرده است.

بنابراین مطالعه این کتاب علاوه بر اینکه باعث می شود تله های شناختی موجود در زندگی زناشویی را شناسایی کنیم، به تمام رفتارهای ریز و درشتی که می تواند به چگونگی برداشتهای ما از طرف مقابل منجر شود، کمک شایانی کند.

اغلب اختلافات زناشویی نه به دلیل عدم علاقه بین زوجین و نه به دلیل تفاوت‌های اساسی، بلکه زوجین ممکن است ناخواسته در روابط خود به دلیل اشتباهات ذهنی و شناختی موجب اختلافات زناشویی و افزایش نارضایتی در زندگی زناشویی و طلاق عاطفی شوند. نتایج مطالعات نشان می‌دهد اختلال در زمینه‌های هیجانی و شناختی منجر به پیدایش طلاق شناختی و سپس طلاق عاطفی بین زوجین می‌شود. به عبارتی زوجین قبل از طلاق عاطفی دچار پدیده‌ای بنام طلاق شناختی می‌شوند.

کنکاش نظرات مشاوران و تجربیات چندین ساله درمانگران حوزه خانواده، این را به ما می فهماند که شیوع این نوع طلاق یعنی طلاق از نو ع شناخت (طلاق شناختی)، روز به روز در زندگی زناشویی ایرانی رواج پیدا کرده است.

بنابراین مطالعه این کتاب علاوه بر اینکه باعث می شود تله های شناختی موجود در زندگی زناشویی را شناسایی کنیم، به تمام رفتارهای ریز و درشتی که می تواند به چگونگی برداشتهای ما از طرف مقابل منجر شود، کمک شایانی کند.

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد