نام کتاب: غلبه بر اضطراب و پانیک خود

تالیف: دیوید اچ. بارلو- میشل جی. کراسک

ترجمه: کیانا حبیبی- آمنه قاسمی- فاطمه اعتباری

ویراستار ادبی: آمنه قاسمی

ویراستار علمی: فاطمه اعتباری

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1402

تعداد صحفه: 248

قیمت: 260000 تومان

معرفی کتاب:

اضطراب به طور کلی – که شامل حملات پانیک می باشد- اول از همه، واکنش کاملاً سالم و مناسب بدن ما در برابر خطر است. ترس تنها یک وظیفه دارد، مراقبت از ما. مثلاً اگر شیر گرسنه ای بخواهد مستقیماً در جلوی شما نمایان شود، بدن شما بلافاصله شروع به تولید آدرنالین می کند، ضربان قلب شما به سرعت بالا می رود و ظرف چند هزارم ثانیه، شما چند تصمیم اتخاذ می کنید؛ اول اینکه آماده مقابله با شیر شوید- که به نظر عمل نابجایی می آید- یا اینکه به عنوان یک وعده غذایی برای آن شیر باشید یا اینکه فرار کنید. این واکنش کاملاً عادی و ضروری است که باعث تضمین بقای شما می شود.

اما چه اتفاقی می افتد وقتی که شیر منتظر حمله نباشد؟ وقتی قلب شما بی هیچ دلیلی تند بزند، وقتی شما احساس می کنید که کنترل خود را از دست می دهید یا حتی سست می شوید، وقتی بی هیچ دلیلی، شما از علائمی مانند تنبلی، ضعف، کاهش تنفس و غش روبه رو می شوید، چه دلایلی دیده می شوند؟ دقیقاً چه اتفاقی در مغز ما رخ می دهد و چرا این طور عکس العمل ها را نشان می دهد؟

بسیاری از افراد گاه به گاه دچار حملات پانیک می شوند که به اختلال پانیک تبدیل نمی شود. حمله پانیک و آگورافوبیا در میان افراد از تمام قشرها با سطوح مختلف تحصیل و انواع تیپ های شخصیتی اتفاق می افتد. این حملات همچنین در نژادها و فرهنگهای مختلف وجود دارند؛  اگر چه پانیک ممکن است بر اساس باورهای فرهنگی خاص به طور متفاوت توصیف و درک شود. شناخت اختلال پانیک در فرهنگهای دیگر منجر به ترجمه این کتاب کار به چندین زبان دیگر از جمله چینی، آلمانی، اسپانیایی، کره ای، عربی و اکنون فارسی شده است.

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد