نام کتاب: والدین توانمند، کودکان ارزشمند (پدر و مادری آموختنی است)

نویسنده: فاطمه عباس زاده

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1400

تعداد صفحه: 142

قیمت کتاب: 55000 تومان

معرفی کتاب:

نقش شما والدین به عنوان متحول کنندگان اساسی زندگی فرزندتان یک داستان نیست؛ بلکه حقیقتی است که با پذیرش آن به رشد شخصیت سالم کودکتان کمک خواهید کرد. با به دنیا آمدن کودکتان، نقشی مضاعف بر نقش های قبلی زندگی تان اضافه می گردد. حالا شما علاوه بر اینکه فرزند یک خانواده، دانشجوی علاقمند به تحصیل، کارمند متعهد یک سازمان و یا یک هنرمند موفق هستید، یک والد هستید که باید تکنیک های فرزندپروری و اصول درست ارتباط با کودکتان را یاد بگیرید. اما با توجه به تنوع مسئولیتها در زندگی، شاید خواندن کتابهای چند صد صفحه ای برایتان مقدور نباشد.

کتاب والدین توانمند کودکان ارزشمند، منبعی است گرانبها و جامع برای شما که می خواهید فرزندپروری مطلوب و بی دغدغه داشته باشید و فرزندانی خوب و ارزشمند تربیت نمایید.

بخشی از مقدمه کتاب:

کودکان دنیای امروز از جهات مختلف تحت فشارهای سختی قرار دارند. آنها اغلب مجبور هستند که کمالگرایی والدین، تک فرزندی، تنشهای طلاق، اشتغال هر دو والد و موارد دیگر را تحمل کنند. این تنشها میتوانند مشکلات رفتاری فراوانی را برای آنها به وجود آورند.

اکثر والدین مجبور هستند تا تحت شرایط اقتصادی و اجتماعی طاقت فرسا استانداردهای زندگی خود را حفظ کنند . در نتیجه آنها وقت و انرژی لازم جهت تعامل مثبت با فرزند خود و آموختن مهارتهای مورد نیاز برای والدگری را ندارند. ممکن است استرس ناشی از این شرایط، زندگی آنها را تحت الشعاع قرار دهد و

دیگر نتوانند به خوبی با کودک خود ارتباط بگیرند، با او حرف بزنند و به حرفهایش گوش بدهند.

متأسفانه بارها در مرکز آموزشی ام شاهد بوده ام که والدین عکس العمل درستی نسبت به احساسات و نیازهای عاطفی فرزندشان نشان نمی دهند؛ چون آموزش خاصی در این زمینه ندیده اند. آنها نمیدانند که اگر کودک عصبانی میشود یا غمگین است و یا دچار هیجان شده، باید کنارش باشند و راه درست ابراز احساسات را به او یاد بدهند. بسیاری از ناسازگاریها و ناهنجاریهای رفتاری در نوجوانی و بزرگسالی از بی توجهی به مسائل و مشکلات عاطفی و رفتاری دوران کودکی و عدم هدایت روند تکامل کودک نشأت میگیرد.

با توجه به اهمیت دوران کودکی به عنوان مؤثرترین برهه زندگی فرد در شکل گیری شخصیت سالم و همچنین شکل گیری اختلالات و مشکلات روحی و روانی، والدین و کیفیت ارتباط آنها با کودکشان نقش تعیین کننده ای در بهداشت روانی وی در بزرگسالی خواهد داشت.

توانایی والدین در امر تربیت، در گروی دانایی آنان در زمینه دانش روانشناسی و اصول فرزند پروری است. دوست دارم به همه ی والدین بقبولانم و کمک کنم تا به این باور برسند که میتوان به همه ی کودکان در هر سطحی از توانایی که هستند کمک کرد و میتوان با کمی صبر، برنامه ریزی و تلاش، رفتار کودکان و نوع نگرش آنها را تغییر داد.

در این کتاب سعی کرده ام آموزشها را بسیار ساده و روان ارائه دهم، به گونه ای که بتوانید آنها را برای طیف وسیعی از مشکلات فرزندتان به کار ببرید.  یادتان باشد که دانش شما در صورت تمرین تبدیل به مهارت خواهد شد؛ پس لازم است که این مهارتها را به طور منظم و مرتب تمرین کنید.

هدفم از نگارش این کتاب، علاوه بر تغییر رابطه بین شما و فرزندتان، آموزش چگونگی برقراری ارتباط با کودکتان است.  این کتاب به شما می آموزد که به نقاط قوت و ضعف فرزندتان توجه کنید و برای او به عنوان موجودی منحصر به فرد احترام قائل شوید.

با توجه به منحصر به فرد بودن هر کودک و خاص بودن موقعیتها، راه حلی قطعی برای تربیت کودک وجود نخواهد داشت؛ زیرا یک روش واحد، برای همه ی کودکان به طور یکسان اثرگذار نیست . شما میتوانید روشهای این کتاب را به عنوان راهنما در نظر بگیرید و به مرور که مهارت لازم را کسب کردید، روشهای خود را برحسب شرایط و خصوصیات فرزندتان تغییر دهید. حتی می توانید خودتان روشهای مختص فرزندتان را خلق کنید

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد