نام کتاب: کاربرد فناوری‌های نوپدید در برنامه درسی

نویسنده: دکتر صادق حامدی نسب

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1401

تعداد صفحه: 296

قیمت: 160000 تومان

معرفی کتاب:

رشد فزاینده فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، تمام سطوح و عناصر برنامه درسی را تحت تأثیر قرار داده است؛ بر این اساس این کتاب در قالب ده فصل، یادگیرندگان را با فناوری های نوپدید؛ تعاریف، ویژگی ها ، مزایا و معایب، نظریه ها، مدل ها، مقیاس ها و مختصات برنامه درسی متناسب با آن ها آشنا می کند.

بخشی از پیشگفتار کتاب:

با عنایت به مطالب مطرح‌شده این‌یک واقعیت است که فناوری‌های نوین در تمام سطوح برنامه درسی از مدرسه گرفته تا دانشگاه رسوخ کرده است؛ بنابراین این کتاب در قالب ده فصل، خوانندگان را با فناوری‌های نوظهور؛ تعاریف، ویژگی‌ها، مزایا و معایب، نظریه‌ها، مدل‌ها و مقیاس‌های متناسب آشنا می‌کند. در این راستا در فصل اول این کتاب، مبانی فلسفی، روانشناسی و اجتماعی برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیان‌شده است. در فصل دوم، انواع یادگیری در فضای مجازی به‌صورت طبقه‌بندی‌شده در قالب انواع یادگیری ابزار محور و فرآیند محور بررسی‌شده است.

از فصل سوم تا دهم این کتاب، به ترتیب آموزش مبتنی بر وب، آموزش مبتنی بر دسترسی سیار، آموزش مبتنی بر وبلاگ، آموزش مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی، آموزش مبتنی بر موک، آموزش مبتنی بر سامانه‌های مدیریت یادگیری، آموزش مبتنی بر شبیه‌سازی آموزشی و آموزش مبتنی بر رمزینه‌های سریع پاسخ ارائه‌شده است. ساختار کلی این فصول بر این اساس است که پس از بیان تعاریف، ویژگی‌ها و تاریخچه، مزایا و معایب هر فناوری بررسی‌شده است و در ادامه آن فصل مدل‌ها و نظریه‌های مرتبط بیان‌شده است، پس از آن مختصات برنامه درسی مبتنی بر فناوری موردنظر ذکرشده است و در انتهای هر فصل ویژگی‌های مختصات مربوط به‌عنوان فصل بیان‌شده است. لازم به ذکر است که در آخر هر فصل خلاصه فصول نیز آورده شده است.

سایر آثار مؤلف/ مترجم در انتشارات آوای نور:

طراحی الگوی برنامه درسی (از نظریه تا عمل)/ تألیف دکتر صادق حامدی نسب

کاربرد فناوری های نوپدید در برنامه درسی/ تألیف دکتر صادق حامدی نسب

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد