نام کتاب: کمک به تقویت حافظه (راهکارها و تمرین­هایی برای تقویت حافظه دانش­ آموزان)

تالیف: میلتون جی. دهن

ترجمه: هادی محمدلو- منیره پناهی- الهام قربانیان

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1399

تعداد صفحه: 288

معرفی کتاب:

برنامه آموزش حافظه در این کتاب کار، شامل تمرینات و راهبردهای مبتنی بر شواهد است که برای تقویت حافظه در کودکان و نوجوانان طراحی شده است. این کتاب کار به دو سطح تقسیم می­شود: سطح پایین، برای کودکان کلاس­های سوم تا ششم و سطح بالاتر، نوجوانان کلاس­های هفتم تا دوازدهم را شامل می­ شود. برنامه سطح بالا هم­چنین برای دانشجویان دارای ناتوانی یادگیری و اختلالات حافظه مناسب است.

این کتاب، مکمل کتاب “مشکلات حافظه بلندمدت در کودکان و نوجوانان: ارزیابی، مداخله و دستورالعمل مؤثر” می­باشد. کتاب مذکور در مورد روش­ها و راهبردهای حافظه، جزئیات بیشتری با دلایل و مبنای روش تحقیق ارائه می دهد.

هدف اصلی این کتاب کار، کمک به دانش­آموزانی است که یا به دلیل نقص­های حافظه، در یادگیری مطالب آموزشی رنج می ­برند؛ یا به این دلیل است که آن­ها یاد نگرفته ­اند از توانایی­های حافظه خود به‌طور مؤثر استفاده کنند. تمرکز این کتاب کار، ایجاد یک یادگیری ماندگار از مواد آموزش کلاسی برای دانش ­آموزانی که ملزم به یادگیری در مدرسه هستند، می ­باشد. البته دانش­ آموزان بدون مشکلات حافظه خاص نیز می­توانند از آموزش­های تکمیل این کتاب کار بهره­ مند شوند.

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد