نام کتاب: بازی‌های دلبستگی / چطور مشکلات رفتاری فرزندانمان را از طریق بازی، خنده و ارتباط مناسب حل کنیم؟

نویسنده: دکتر آلتا سولتر

مترجمین: فاطمه‌السادات میرحسینی- نوشین فراهانی

زیر نظر: دکتر کامران شیوندی چلیچه

ویراستار: مهدی امیر احمدی

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1400

تعداد صفحه: 184

قیمت: 43000

معرفی کتاب:

کتاب حاضر بنا بر اهمیت و ضرورتی که عنوان آن یعنی همان دلبستگی برای خانواده‌ها در سبک‌های زندگی در خصوص تربیت اخلاقی کودکان دارد، از یک طرف و از طرف دیگر این که این وابستگی  در حوزه‌ی مسائل روان‌شناسی کودک، اولین بار از سوی جان بالبی مطرح شد، ترجمه شده است. برخی دیدگاه‌ها و نظریه‌های روان‌شناسی تحولی در گستره‌ی زندگی، سه سال اول زندگی انسان را یک فرصت طلایی برای افکندن بذر تربیت در تمامی ابعاد آن به شمار می‌آورند

کودکانی که در 2 تا 3 سال اول زندگی خود، حضور با کیفیت مادر را در کنار خود احساس کنند، شهروندانی موفق و مطلوب برای جامعه و فرزندی نیکو برای والدین و اعضای خانواده و همچنین همسری موفق در زندگی مشترک خود در آینده خواهند بود. اگر به هر دلیلی کیفیت مراقبت‌های کودک در سال‌های ابتدایی زندگی دچار خدشه یا وقفه شود، برای جبران آن در سال‌های بعد از دوران کودکی انرژی زیادی را از خانواده و جامعه خواهد گرفت و این غفلت در برخی فرهنگ‌ها، خسارات جبران‌ناپذیری را از خود بر جای  خواهد گذاشت. یکی از مولفه‌هایی که در کیفیت و اثربخشی مراقبت‌های اولیه والد– کودکی می‌تواند معجزه‌آسا در شکل‌گیری شخصیت کودک نقش ایفا کند، بازی است.

اگر والدین و مربیان دانش محتوایی خود را در زمینه ویژگی‌های ذهنی، هیجانی، اجتماعی، عاطفی و جسمانی کودک بیشتر کنند، می‌توانند با زبان بازی، ارتباط موثر و تنگاتنگی را با کودکان برقرار کنند و آن‌ها را برای زندگی موفق در آینده آماده کنند. از طرف دیگر نسبت به تربیت کودکان که دنیایی سراسر جذابیت‌ و پیچیدگی‌ است، با لذت، شور و نشاط گام بر‌دارند.

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد