نام کتاب: بهره وری دانش در بخش دولتی (بهبود کار دانشی برای افزایش اثربخشی)

نویسنده: سازمان بهره وری آسیا (APO)

مترجم: احمد مرشدی

ناشر: انتشارات آثار فکر

چاپ: اول 1400

تعداد صفحه: 152

قیمت: 53000 تومان

معرفی کتاب:

این کتاب به یک دلیل بسیار قدرتمند نوشته شده است:

اینکه، پتانسیل برای افزایش بهره‌وری از دانش سازمانی در بخش دولتی و در نتیجه ایجاد ارزش افزوده در سازمان های دولتی، بسیار زیاد است! علاوه بر این، افزایش بهره‌وری کارهایِ دانشی افراد، گروه ها و انجمن ها در سازمان های دولتی تاثیر بسزایی بر کیفیت، رشد، سودآوری و ارزش و بهره‌وری کلی خواهد داشت. به عبارت دیگر، تأثیر بهره‌وریِ دانش فراتر از صِرف خروجی هایی است که تفکر سنتی در حوزه‌ی بهره‌وری بر آن متمرکز بوده است. مهمتر از همه، تاثیراتی است که بهره‌وری دانش بر نتایج خواهد گذاشت.

این کتاب فعالیتِ دانشی، وضعیت فعلی بهره‌وری دانش در بخش دولتی و چالش های کلیدی که بخش دولتی با آن روبرو هستند را بررسی می کند. همچنین، راهکارجدیدی برای پیاده سازی اصول، روش ها و ابزارهای متداول در راستای فعالیت های اثربخش دانشی را پیشنهاد می دهد. در راستای ماموریت APO “برای افزایش بهره‌وری سازمان های آسیایی”، این کتاب با هدف افزایش بهره‌وری کارهایِ دانشی در بخش دولتی به منظور ایجاد ارزش افزوده در بخش دولتی نگاشته شده است.

بخشی از متن کتاب:

پروفسور پیتر دراکر در کتاب مدیریت خود به نام «چالش های مدیریت برای قرن بیست و یکم» که در سال 1999 منتشر شده است، اظهار داشته است «مهم ترین و منحصربه فردترین کمک مدیریت در قرن بیستم، افزایش پنجاه برابری بهره وری کارگرانِ تولید بود. حال مهم ترین نقش و سهم مدیریت در قرن بیست و یکم، افزایش بهره وری کارِ دانشی و دانشکاران است».

همچنین پروفسور دراکر برای اولین بار در دهه ی 1960 با خلق واژه ی «دانشکار» شناخته شد. با این حال، دیدگاه وی درباره فعالیتِ دانش محور در سازمان و بهره وری دانشکاران هنوز از واقعیت امروز خیلی دور است!

هدف این کتاب بررسی اصول شناخته شده فعالیتهای اثربخش دانشی و چالشهای کلیدی موجود بخش دولتی و پیشنهاد اصول بسیار برای توسعه اثربخش فعالیت دانشی است. ما در این کتاب اهمیت داشتن رویکرد، چارچوب، روشها و ابزارهای استراتژیک و همچنین سنجه های تبدیل این اصول قدرتمند به واقعیت را معرفی خواهیم کرد. بخش انتهایی کتاب با توصیۀ گام های مناسب در راستای افزایش بهره وری دانش سازمانی پایان می یابد.

سایر آثار مؤلف/ مترجم در انتشارات آوای نور/آثار فکر: 

تجزیه و تحلیل داده های اجتماعی در کسب و کار/ ترجمه احمد مرشدی

بهره وری در بخش دولتی/ ترجمه احمد مرشدی

بلاکچین کتابی برای تازه واردها/ ترجمه احمد مرشدی

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد