نام کتاب: قلدری در مدارس (از نظریه تا راهبردهای سنجش و مداخله)

نویسنده: دکتر مینا محبی

ناشر: آوای نور

چاپ: اول 1399

تعداد صفحه: 128

قیمت: 38000تومان

معرفی کتاب:

قلدری یکی از رفتارهای چالش‌انگیز در مدارس سراسر دنیاست. قلدری در مدرسه ممکن است به صورت قلدری دانش‌آموز نسبت به دانش‌آموز، قلدری معلم نسبت به دانش‌آموز، قلدری دانش‌آموز نسبت به معلم و قلدری معلم نسبت همکار دیده شود که قلدری دانش‌آموز نسبت به دانش‌آموز (یا قلدری بین دانش‌آموزان) شایع‌ترین نوع آن است. موضوع اصلی و تأکید کتاب «قلدری در مدارس: از نظریه تا راهبردهای سنجش و مداخله» بر قلدری بین دانش‌آموزان می‌باشد.

در این کتاب سعی شده است معرفی پدیده قلدری، رویکردهای نظری و راهبردهای سنجش و مداخله آن با استناد به منابع متخصصان حوزه قلدری و تجربیات پژوهشی نویسنده به گونه‌ای جامع و بدیع ارائه گردد. سوم، کتاب حاضر می‌تواند راهنمای عملی مناسبی برای شناسایی دانش‌آموزان واجد و فاقد رفتارهای قلدری و مدیریت کارآمد آن در مدارس باشد.

کتاب حاضر در قالب چهار فصل تحت عنوان مروری بر قلدری (فصل اول)، نظریه‌های قلدری (فصل دوم)، روش‌های سنجش قلدری (فصل سوم)، و راهبردهای مداخله در قلدری (فصل چهارم) برای کسانی که به نحوی با دانش‌آموزان سر و کار دارند، به ویژه معلمان، مربیان، مشاوران و سایر کارکنان مدارس نگاشته شده است.

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد