نام کتاب: واقعیت­های مجازی، افزوده و ترکیبی در آموزش

تألیف: دجیان لیو- کریس دده- رونگوائی هوانگ- جان ریچاردز

مترجمان: مریم رجبیان ده زیره- صدف علیزاده درخشی- حجت الله خدا مرادی

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1400

تعداد صفحه: 360

قیمت: 100000 تومان

معرفی کتاب:

این کتاب جدیدترین وضعیت فعلی انواع مختلف یادگیری غوطه وری را در تحقیق، در عمل و در بازار توصیف کرده و رویکردهای پیشرفته در طراحی و توسعه انواع مختلف محیط­ های یادگیری غوطه ­وری و همچنین نوآوری­های نوظهور در ارزیابی و تحقیق در این زمینه را مورد بحث قرار می­دهد. علاوه بر این  فرصت­ها و چالش­ها را در پیاده­ سازی پیشرفت­های واقعیت مجازی و غوطه­ وری در مقیاس یادگیری رسمی و غیر رسمی نشان می­ دهد.

بخشی از پیشگفتار کتاب:

فناوری اطلاعات و ارتباطات با بکارگیری شخصی‌سازی در امر یادگیری، رویکرد چندحسی و پتاسیل افزایش تعاملات با محتوا، قادر است نقش بالقوه­ای را در  دانش­ها و مهارت‌های دانش­آموزان ایفا کند. فرصت­های ارائه شده از سوی فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده راه‌های عملی را برای برآورده ساختن نیاز معلمان عرضه کرده است. فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده یکی از فناوری‌های جدید یادگیری در علم تکنولوژی آموزشی محسوب می‌شود. این فناوری از پیشرفت‌های حاصله در علوم تربیتی و همچنین پیشرفت‌های تکنولوژی آموزشی حمایت می‌کند.

امروزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اغلب به عنوان نوعی از فناوری­های آینده نگر ارائه می­شوند و با ادغام نرم افزار، سخت­افزار رایانه ­ای و فناوری دنیای مجازی به وجود می­ آیند. ما در عصر پیشرفت­های سریع هم در قابلیت­ها و هم در ارزش­های واقعیت مجازی، محیط ­های مجازی چندکاربری و اشکال متنوع واقعیت ترکیبی (به عنوان مثال واقعیت افزوده، رابط­های ملموس) زندگی می­کنیم. این رسانه­ های نوین به طور بالقوه فرصت­های خارق­ العاده­ای را جهت افزایش انگیزه و یادگیری در طیف وسیعی از موضوعات، سطوح رشدی دانش ­آموزان و محیط­های آموزشی ارائه می­دهند. واقعیت مجازی، یک محیط دیجیتالی شبیه ­سازی شده ­ای را ارائه می­دهد که جایگزین مطلق دنیای واقعی با استفاده از تجهیزات حسی و رایانه ­هایی از قبیل دستکش و گوشی است. واقعیت افزوده باید اشیای مجازی و واقعی را در یک محیط واقعی ادغام کند، به صورت تعاملی در زمان واقعی اجرا کند و اشیای واقعی و مجازی را با یکدیگر ثبت کند.

این کتاب مشتمل بر دو بخش و سیزده فصل می­باشد. در فصل اول، مقدمه: واقعیت­های مجازی، افزوده و ترکیبی در آموزش، درفصل دوم، یادگیری ضمنی از طریق تجسم در واقعیت مجازی غوطه ­وری، در فصل سوم، اعتبار در طراحی غوطه­ وری برای آموزش، در فصل چهارم، قدرت غوطه­وری تعامل اجتماعی، در فصل پنجم، ارزیابی برای یادگیری در محیط­ه ای غوطه­ وری، در فصل ششم، زیرساخت­ها برای رسانه­ های غوطه ­وری در کلاس، در فصل هفتم، پتانسیل­ها و روندهای واقعیت مجازی در آموزش، در فصل هشتم، واقعیت مجازی به عنوان یک رسانه غوطه ­وری برای شبیه­ سازی­های معتبر، در فصل نهم، سیستم­هایی برای پشتیبانی از همکاری مشترک در محیط­های واقعیت ترکیبی، در فصل دهم، ترکیب بازی­های نقش آفرینی چند نفره انبوه آنلاین و واقعیت مجازی برای یادگیری، در فصل یازدهم، آموزش مجسم در واقعیات ترکیبی و واسطه ­ای، در فصل دوازدهم، آماده­ سازی دانش­ آموزان برای یادگیری آینده با رابط­ه ای واقعیت ترکیبی و در فصل سیزدهم، نتیجه ­گیری- برنامه ­ریزی استراتژیک برای تحقیق و توسعه در یادگیری غوطه وری در قالب مطالعه موردی بررسی و تبیین شده است.

سایر آثار مؤلف/ مترجم در انتشارات آوای نور:

90 دقیقه تدریس 90 دقیقه زندگی/ تألیف حجت اله خدامرادی

فناوری های دیجیتالی نوین در آموزش/ ترجمه حجت اله خدامرادی

واقعیت های مجازی، افزوده و ترکیبی در آموزش/ ترجمه مریم رجبیان ده زیره- صدف علیزاده درخشی- حجت اله خدامرادی

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد