نام کتاب: کاربست تکنیک­های مشاوره و روانشناسی در گذر از بحران‌های زندگی

تالیف: سید مهدی هاشمی

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1402

تعداد صفحه: 128

قیمت: 135000 تومان

معرفی کتاب:

پیشرفت زندگی انسان ها در گرو رشد و تحقق تمام استعدادهای ذاتی است؛ اما پیامدهای ناگواری مانند بحرانهای طبیعی و بحرانهای فردی- اجتماعی مانند مرگ عزیزان، طلاق، بحران هویت، ترور، جنگ، خودکشی، بحران اقتصادی و بیماریهای سخت و صعب العلاج بر انسان اثرگذار می باشند.  این امور در روند پیشرفت از مسیر کمال وقفه ایجاد کرده و مانع دستیابی به آن خواهند شد.

رویکردهای مختلفی در تاریخ روانشناسی به وجود آمدند که هر کدام فنون مربوط به خودشان را جهت بهبود شرایط روانی افراد ارائه کرده اند. در این کتاب از مهم ترین و کاربردی ترین فنون که در رویکردهای مختلف مشاوره و روانشناسی ارائه شده و برای گذر از بحران های گوناگون زندگی کاربرد دارند، استفاده شده است.

اگر چه بحرانها آسیب گسترش یافته ای هستند که در صورتی که به موقع مدیریت نشوند، تبدیل به تهدید شده و می توانند باعث بروز آسیبهای روانی جبران ناپذیری برای فرد و اجتماع شوند؛ اما با استفاده از فنون روانشناسی و مشاوره می توان آنها را به صورت صحیح مدیریت کرد و از شرایط بحرانی با انعطاف پذیری بیشتر و قدرت روانی بالاتر عبور نمود تا زندگی را به طور معمول ادامه داده و مسیری برای دستیابی به زندگی بهتر و تحقق استعدادهای ذاتی ایجاد کرد.

سایر آثار مؤلف/ مترجم  در انتشارات آوای نور:

کاربست تکنیکهای مشاوره و روانشناسی در گذر از بحرانهای زندگی/ تألیف سید مهدی هاشمی

مداخلات تخصصی در کودک آزاری/ تألیف سید مهدی هاشمی

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد