نام کتاب: کاربست نظریة سیستمها (کاربردها در درمان فرد، زوج و خانواده)

نویسنده: شِلی اسمیت – آکونا

مترجمان: حمید سلیمی- سمیه جلالی‌تبار- خیراله کریم‌زاده

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1402

تعداد صفحه: 200

قیمت: 210000 تومان

معرفی کتاب:

تا چندی پیش عقیدۀ رایج در بین روانشناسان و مشاوران این بود که نظریۀ سیستمها صرفاً به درمان زوج و خانواده اختصاص دارد و کسانی که با افراد کار می­کنند، ­نیازی به یادگیری آن ندارند. اما شِلی اسمیت در این کتاب به خوبی این عقیده را به چالش می­کشد و با زبانی شیوا و با استفاده از مثالهای موردی خود در اتاق درمان (ضمن حفظ رازداری)، کاربردهای عملی نظریۀ سیستمها را در درمان فرد، زوج و خانواده به تصویر می­کشد. علاوه بر این، در سراسر کتاب از طریق ارتباط دادن نظریۀ سیستمها با سایر مکاتب مشاوره و روان­ درمانی، از نظریات روان­ پویشی تا نظریات رفتاری و پست­ مدرن، در ذهن خوانندگان پیوندی اسرارآمیز بین تئوری و عمل ایجاد می­کند.

بسیاری از مثالهای این کتاب، از کار بالینی مؤلف نشأت می‌گیرند که می‌تواند راهنمای خوبی برای متخصصان سلامت روان باشد. وی معتقد است که به اشتراک گذاشتن داستانهای بالینی، تلاشی معنادار و جالب است که هم رضایت فکری را فراهم می‌کند و هم کار درمانی که انجام می‌ شود را غنی می‌سازد.

این کتاب برای متخصصان بالینی فرصتی است که مفاهیم اساسی را به‌ گونه‌ای مرور کنند که آنها را به تأمل در باب تجربیاتشان هدایت نماید.

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد