نام کتاب: کلیدهای طلایی تربیت جنسی از تولد تا بلوغ

مؤلف: شهین شفیعی متنق

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1400

تعداد صفحه: 111

قیمت: 40000 تومان

معرفی کتاب:

این کتاب به عنوان مجموعه ای کامل و کاربردی با متنی ساده و روان در سالهای حساس و کلیدی زندگی فرزندانتان، شما را همراهی خواهد کرد و آنچه شما برای تربیت جنسی فرزندانتان از تولد تا بلوغ نیاز دارید، در اختیارتان قرار خواد داد. همچنین شامل دستورالعمله ایی است که شما را برای مدیریت فرزندانتان در فضای مجازی راهنمایی می کند.

شما بعد از خواندن این کتاب می توانید به سؤالات جنسی فرزندانتان متناسب با سن آنها پاسخ بدهید؛ به آموزش خودمراقبتی و پیشگیری از سوءاستفاده جنسی و عاطفی بدون ایجاد رعب و وحشت در آنها بپردازید؛ بدانید بلوغ را چه زمانی و چگونه توضیح دهید؛ و به طور کلی نسبت به دوره های رشد جنسی کودک و نوجوان آگاهی پیدا می کنید.

کتاب حاضر برای والدین، مربیان، روانشناسان، مادربزردگ و پدربرزگها و هر فردی که دلسوز نسل آینده است، توصیه می شود.

پیشگفتار کتاب

هنوز آن عصر سرد پاییزی در کوچه‌ای خلوت یادم نرفته است، من و خواهرم کنار در منزلمان ایستاده بودیم و بیرون را نگاه می‌کردیم. ناگهان زنی که کمی آن‌طرف‌تر ایستاده بود و گونی خالی بزرگی در دستش بود ما را صدا زد و از ما خواست که از خانه دور شویم و با او برویم تا ما را جایی ببرد و در آنجا به ما کیک دهد. سریعاً به داخل خانه رفتیم و در را بستیم. چون از قبل مادرم این مسائل را توضیح داده بود. اگر مادرم خود مراقبتی را  یادمان نداده بود نمی‌دانم چه سرنوشتی داشتیم و الآن کجا بودیم. البته پیشگیری از سوءاستفاده و آموزش خودمراقبتی بدون ایجاد رعب و وحشت در کودکان، تنها یکی از مباحثی است که در این کتاب مطرح خواهد شد. این کتاب مجموعه‌ی کاملی است از اطلاعاتی که شما برای تربیت جنسی کودک و نوجوان به آن نیاز دارید.

در این کتاب خواهید آموخت در هر سنی چگونه با مسائل مربوط به رشد جنسی کودک و نوجوان برخورد کنید. همین‌طور به مباحث مربوط به آموزش حریم خصوصی به کودکان، نحوه‌ی رفتار مناسب با بازی‌های جنسی کودکان (دکتر بازی)، نحوه‌ی پاسخ به سؤالات جنسی کودکان، پیشگیری از سوءاستفاده جنسی،  بلوغ و دوره‌ی نوجوانی، مدیریت فضای مجازی برای کودک و نوجوان و ارتباط آن به تربیت جنسی و سایر مطالب  کاربردی دیگر خواهیم پرداخت.

هدف آن است والدین بعد از خواندن این کتاب توانمند باشند و خودشان مسئولیت تربیت جنسی فرزندانشان را به عهده بگیرند.

این کتاب برای والدین، مربیان، روان­شناسان و هر فردی که به نحوی با کودکان در ارتباط هست نوشته‌شده است.

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد