نام کتاب: چگونه می‌توان گفت: من کیستم؟ (روش‌هایی برای شناخت و کشف مروارید درون خود)

نویسنده: دکتر فاطمه علیزادگانی

با همکاری: دکتر نعیمه دلاوری

انتشارات: باران بهار

چاپ: اول 1400

تعداد صفحه: 120

قیمت: 45000 تومان

معرفی کتاب:

همه انسانها با شرایط گوناگونی به  دنیا می آیند  بی آنکه سهمی در انتخاب آن داشته باشند. اما با وجود همه اینها هرکس با شناخت به مروارید درونی خود می تواند جهان بیرونی اش را آنگونه که می پسندد بسازد.

توضیحات و تمرین های این کتاب دریچه ای جدید برای کسب آگاهی و مهارت های عزت نفس، اعتماد بنفس، استقلال شخصیت، هیجانات و احساسات و دیگر نیازهای  شما است، و کمک می کند تا با دنیای درونی تان بیشتر آشنا شوید و راههای ارتقای آن را بیاموزید .

“گوهرهای درونی همه ما انسان‌ها، توانایی‌ها، ظرفیت‌ها، استعدادها و ارزش‌هایی است که ناشناخته مانده‌اند.”

“فراموش نکنیم که ما آمده‌ایم تا بشناسیم، بشکنیم تا رشد کنیم و می بایست تلخ ها و شیرینی‌های زندگی را بچشیم و آن‌ها را لمس کنیم. آن زمان احساس بودن در لحظه لحظه  زندگی را خواهید داشت و ارزش خودتان را بیشتر می‌دانید. ”

بخشی از متن کتاب:

چرا شناخت انسان با همۀ اطلاعات، کشفیات و ابداعات هنوز ناشناخته است؟ زیرا به تعداد انسان‌های روی زمین تفاوت‌های فردی، فرهنگی، مذهبی، جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و ژنتیکی می‌توان یافت. همچنین، تغییرات سریع تکنولوژی از دلایل مهم پیچیدگی انسان‌ها است.

هرگز یادتان نرود هر یک از شما موجودی یگانه و بی‌نظیرید. همانند شما در جهان یافت نمی‌شود پس قدر و ارزش خود را بدانید و به خود ببالید. شما زیباترین، ثروتمندترین و باارزش‌ترین موجود روی زمین هستید، چراکه انسانید.

پس لطفاً برای کشف این ارزشمندترین آفریدۀ خدا تلاش کنید تا خود را بشناسید.

امروزه بسیاری از دل‌تنگی‌ها، ناکامی‌ها، افسردگی‌ها، جدایی‌ها، خشم‌ها و نفرت‌ها به دلیل عدم شناخت و آگاهی از «خود» و «دیگران» است. برای داشتن سلامت جسم، روان، آرامش و ارتباط مؤثر در زندگی باید اطلاعاتی از ویژگی‌های فردی و شخصیتی خود و افرادی که در ارتباط با آن‌ها هستیم داشته باشیم.

  • شما چقدر در مورد «خود» شناخت و اطلاع دارید؟
  • چگونه از آن‌ها برای زندگی بهتر و موفقیت استفاده می‌کنید؟

خودشناسی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که باید همۀ افراد برای زندگی کردن بیاموزند. افرادی که به خودآگاهی دربارۀ خود نرسیده باشند دچار مشکلات فردی، اضطراب، افسردگی، کمبود اعتماد و عزت‌نفس و عدم احساس ارزشمندی هستند. این مهارت همانند همۀ مهارت‌هایی که در زندگی می‌آموزیم باید آموخته و تمرین شود….

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد