نام کتاب: تربیت نوجوان خودشکوفا

گردآوری و تدوین: عبدالرحیم صالحی زاده- سید شمس ­اله جلیلیان

ناشر: آوای نور

چاپ: اول 1400

تعداد صفحه: 144

 قیمت: 50000 تومان

معرفی کتاب:

تربیت فرزندی که به سنین نوجوانی قدم گذاشته کار بسیار دشواری است. به همین خاطر والدین، مشاوران مدارس و درمانگران نوجوانان بیش از هر زمان دیگری، درگیر فرایند تربیت صحیح نوجوان هستند. هدف عمده ما در تدوین این کتاب آن است که شکاف بین علم و عمل در چگونگی برقراری ارتباط با نوجوانان را پر کنیم. بنابراین از طریق این کتاب راهکارهایی که به فرزندتان در جهت متعادل کردن هیجانات و مدیریت پاسخ‌هایش بدان نیاز دارد را خواهید‌ آموخت و در نهایت بستر تربیت نوجوان خودشکوفا را فراهم خواهید آورد. این کتاب برای مشاوران، والدین و معلمان قابل استفاده است.

بخشی از مقدمه کتاب:

خانواده­ ها گاهی به رفتارهای معمولی نوجوانان بیش از حد واکنش نشان می ­دهند و همین اقدام سبب تشدید مشکلات­شان می­ شود. از سوی دیگر، ارائه مطالب گسترده در مورد بحرانی بودن مقطع نوجوانی منجر به کاهش انتظارات و عدم ارائه راهنمایی­ های لازم برای نوجوانان می ­گردد که از مسیر طبیعی خارج شده ­اند. در نتیجه لازم است اعتدال لازم در زمینه چگونگی برخورد با بحران نوجوانی رعایت گردد.

کتاب حاضر تلاش کرده است منبع ارزشمندی برای پیشگیری از مشکلات روان­شناختی نوجوانان و هدایت آنان به سمت یك زندگی بهتر باشد تا با حداکثر قابلیت خود رشد کنند. این کتاب به آموزش­های ساختارمند برای مراقبان نوجوانان می­پردازد و برای انواع مسائل­شان راهبردهایی را ارائه می­دهد.

همچنین بسیاری از گذرگاه ­ها را برای بزرگسالان به­ دقت به تصویر می­ کشد تا روابطی سازنده و یاری بخش با نوجوانان بسازند که آن روابط می تواند به شکوفایی هر دو طرف کمك کند.

این کتاب دارای سه ویژگی منحصربه ­فرد است. مطالب ارائه شده با استفاده از رویکردهای روان­شناسی تدوین­ گردیده است و کاملاً علمی می باشد. با این حال زبانی روان و ساده دارد، به شکلی که می ­توان با همین کلام و لحن با نوجوان ارتباط برقرار کرد و در آخر فنون عملیاتی ارایه می­دهد که بدون حضور متخصصان نقشی کاربردی دارد و مخاطب را در مسیر شکوفایی قرار می ­دهد.

بنابراین مطالعه این کتاب برای مدیران، مشاوران، معلمان، والدین و متخصصانی که با نوجوانان و مراقبان اصلی آن­­ها کار می­ کنند امری ضروری است.

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد