نام کتاب: مربی­گری در نظارت و راهنمایی آموزشی

تالیف: سارا جودکی- دکتر محمود ابوالقاسمی- دکتر حامد عباسی کسانی

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1402

تعداد صفحه: 176

قیمت: 170000 تومان

معرفی کتاب:

آموزش و پرورش قلب تپندۀ جامعه و مهم ترین اصل توسعۀ هر کشور است. معلمان نیز به عنوان منابع انسانی و مجریان اصلی برنامه های تعلیم و تربیت، نقش مهمی در پرورش نسل آینده و رشد و توسعه جامعه دارند؛ لذا باید بر اموری که معلمان، عملکرد و کار آنها را تحت تأثیر قرار می دهد، تمرکز نمود. یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین امور، امر نظارت و راهنمایی آموزشی می باشد که اگر به صورت صحیح و اصولی به کار گرفته شود، مکانیسمی بسیار کارآمد خواهد بود.

یکی از روش های نوینی که می تواند به متولیان امر نظارت و راهنمایی آموزشی (راهبران آموزشی) در این زمینه کمک نماید، مربی گری است. مربی گری فرآیندی است که طی آن مربی زمینه یادگیری فرد دیگر را برای بهبود عملکرد و موفقیت شغلی اش از طریق رشد قابلیتهای کلیدی فراهم می آورد، به گونه ای که فرد دوم بعد از آن بتواند به صورت مستقل با بهره گیری از آن قابلیت ها به ایجاد شرایط لازم برای موفقیتش دست یابد. در واقع، مربی گری فرآیندی است که به معلمان کمک می کند تا مسئولانه و متعهدانه، با استفاده از توانایی ها و مهارتهایی که دارند، در جهت بهبود و توسعۀ شخصی و حرفه ای خود گام برداشته و در این راه ثابت قدم بمانند.

لذا اگر شما مسئول توسعه حرفه ای کارکنان مدارس هستید و یا کارایی آنان را مورد ارزیابی قرار می دهید؛ این کتاب یاری رسان شما خواهد بود و تلاش می کند تا به شما کمک کند فرهنگ مربی گری را در مدارس ایجاد نمایید.

سایر آثار مؤلف/ مترجم در انتشارات آوای نور:

مربی گری در نظارت و راهنمایی آموزشی/ اثر دکتر محمود ابوالقاسمی

نکات ضروری برای موفقیت در کلاس درس/ ترجمه دکتر محمود ابوالقاسمی

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد