نام کتاب: نجات کودک از اضطراب و اختلال وسواسی- جبری (یک برنامۀ علمی معتبر برای والدین)

تالیف: اِلی آر. لِبوویتز

ترجمه: مصطفی یزدی- ایمان سیدمحرمی- محمدجواد ربانی پارسا

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1402

تعداد صفحه: 240

قیمت: 240000 تومان

معرفی کتاب:

«کودک من از اضطراب رنج می‌برد، آیا می‌توانید به او کمک کنید؟»

این سؤال اغلب والدین کودکان و نوجوانانی است که از اضطراب شدیدی رنج می‌برند. اگر شما والدین کودکی هستید که دچار اضطراب یا مشکلات وسواسی-جبری است، امیدواریم با انجام گام‌هایی که در صفحات پیش‌رو بیان می‌شود، بتوانید اضطراب کودک خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و کیفیت زندگی او را بهبود بخشید.

گام‌های ارائه‌شده در این کتاب یک رویکرد درمانی نظام‌مند است که در کارآزمایی‌های بالینی مورد بررسی قرار گرفته و بسیار مؤثر بوده است. آنچه روش درمانی مطرح شده در این کتاب را برای بسیاری از والدین جذاب می‌سازد و آن را از دیگر درمان‌های اضطراب کودک متمایز می‌کند، این است که تنها بر والدین تمرکز کرده و روش‌هایی را برای کمک به فرزندان‌شان در اختیار آنها قرار می‌دهد. در واقع به والدین این وعده داد می‌شود که: در هیچ نقطه‌ای از این کتاب [و روش‌های درمانی مطرح‌شده در آن] آنها مجبور نیستند فرزندان خود را وادار به انجام دادن کارهایی کنند که نمی‌خواهند انجام دهند. با استفاده از این کتاب، همۀ تلاش شما بر این متمرکز خواهد بود تا رفتار فردی که می‌توانید بیشترین کنترل را بر او اعمال کنید، یعنی خودتان را تغییر دهید.

این کتاب دارای ابزارها و راهکارهایی است که احتمالاً بسیاری از والدین متوجه تأثیر معنادار آن بر اضطراب فرزندشان خواهند شد؛ اما اگر راهکارهای کتاب را کافی ندانستید یا به کمک بیشتری نیاز داشتید، در این صورت همکاری با یک متخصص سلامت حرفه‌ای که دانش و تجربۀ لازم را برای درمان اضطراب کودک دارد، می‌تواند بهترین گزینه باشد.

سایر آثار مؤلف/ مترجم در انتشارات آوای نور: 

ارزیابی و درمان علائم اختلال وسواسی-جبری مرتبط با رابطه ROCD/ ترجمه مصطفی یزدی

نجات کودک از اضطراب و اختلال وسواسی-جبری/ ترجمه مصطفی یزدی

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد