نام کتاب: تُل گاو شهر: مفاهیم و اصطلاحات زندگی اجتماعی

نویسنده: دکتر علی­قلی جوکار

ناشر: آثار فکر

چاپ: اول 1400

تعداد صفحه: 200

قیمت: 50000 تومان

معرفی کتاب:

مفاهیم و اصطلاحات اجتماعی شاید از بنیانی­ترین و اولین واژه­ هایی هستند که بشر توانست از آن­ها برای برقراری ارتباط با همنوع خود ‌یعنی انسان­های دیگر در اولین دوران آغاز زندگی اجتماعی خویشتن، بهره ببرد. این مفاهیم و اصطلاحات در دوران اولیۀ زندگی اجتماعی، احتمالاً ساده و متشکل از چند حرف ‌یا واج، بوده است که بعداً با پیچیده ­تر شدن روابط اجتماعی، انسانی و فرهنگی بشر، پیچیده­تر و از لحاظ معنایی برای انتقال مقصود و منظور بشر، غنی ­تر گشته است.

امروزه نظریه­ پردازان بزرگ در حوزه ­های علمی ‌مختلف برای بیان نظریه ­ها و دیدگاه­های علمی خود و برای انتقال دانش­های پیچیده علوم انسانی، فرهنگی، اجتماعی، فلسفی، علمی ‌و فناوری­های نوین، از مفاهیم و اصطلاحات در حوزه ­های علمی‌ و تخصصی خود بهره می ­برند. با عنایت به موضوع و حیطه­ های اجتماعی کتاب حاضر، دانشمندان علوم اجتماعی و جامعه ­شناسان نیز از مفاهیم و اصطلاحات تخصصی در حوزۀ علوم اجتماعی، انسانی و فلسفی بهره فراوان می ­برند.

به‌تبع پیچیده­ تر شدن روابط در جوامع انسانی و انسان­ها، کاربرد مفاهیم و اصطلاحات در زندگی اجتماعی از اهمیت فوق‌العاده‌ای در روابط اجتماعی و حتی در روابط بین­الملل، نهادها و سازمان­های بین ­المللی برخوردار شده است.

بر همین اساس مؤلف بر آن شد تا با این نگاه و با توجه به محدودیت­های حاضر به بررسی مهم­ترین مفاهیم و اصطلاحات زندگی اجتماعی در جامعۀ پیچیده­ ی امروزی بپردازد

دربارۀ اصطلاح «تل گاو شهر» لازم به توضیح است که منظور از کاربرد اصطلاح «تل گاو شهر»، بیان «اصطلاحی از جامعه­ ی پیچیده­ی آرمان­شهری ایرانی» است که از اجتماع سنتی آغاز گردیده و در طول زمان و تاریخ، تحول و توسعه‌یافته و به‌تبع آن، روابط اجتماعی نیز در آن از روابطی ساده به روابطی پیچیده تر تحول‌یافته است؛

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد