نام کتاب: مقابله با وسواس فکری- عملی (کتاب کار برای کودکان)

۴۰ فعالیت جهت کمک به کودکان در توقف افکار ناخواسته،کنترل رفتارهای اجباری و غلبه بر اضطراب

نویسنده: تیسون روتور

ترجمه: دکتر سیما قدرتی- یاسمین برزگر بهروز

ناشر: آوای نور

چاپ: اول 1400

تعداد صفحه: 192

 قیمت: 53000تومان

معرفی کتاب:

کودك بودن می تواند سخت باشد. داشتن وسواس می تواند شرایط را سخت تر هم کند. با وجود وسواس حتی فعالیتهای روزمره می تواند مشکل باشد. برخی از کودکان مبتلا به وسواس بسیار مضطرب هستند. وسواس باعث می شود بعضی از بچه ها افکار ترسناك بی معنی داشته باشند که به نظر می رسد به پایان نمی رسد. برخی از کودکان مبتلا به وسواس مجبورند بارها و بارها موارد را بررسی کنند هر چقدر هم که سعی کنند جلوی آن را بگیرند نمیتوانند موفق شوند. در این کتاب کار، قرار است کودکان و خانواده هایشان با ایجاد جعبه ابزار وسواس روش هایی را برای مقابله با آن یاد بگیرید.

دقیقا مثل مکانیک ماشین که از ابزارهایی برای تعمیر اتومبیل استفاده میکند. شما به عنوان کودک، والد و یا درمانگر نیز کار با ابزارهای زیادی را یاد میگیرید که می توانید به جعبه ابزار خود اضافه کنید تا برای داشتن حس بهتر به افرادی که وسواس دارند کمکتان کند.

بخشی از متن کتاب:

CBT یک روان درمانی است که فرض  می‌کند احساسات، افکار و رفتارهای ما با هم ارتباط دارند و بر یکدیگر تأثیر می گذارند. ممکن است فرزند مبتلا به وسواس شما بسیار مضطرب باشد. اما گفتن جمله­ی «احساس اضطراب نکن» فایده ای ندارد. این جمله باعث نمی شود کودک شما احساس نگرانی کمتری داشته باشد و اغلب اوقات، فقط احساس او را تشدید می‌کند.

به عبارت ساده، ما نمی‌توانیم حس های خود را با انتخاب احساسی متفاوت تغییر دهیم. به این ترتیب، کودک شما به راحتی نمی‌تواند انتخاب کند، که احساس اضطراب و نگرانی نکند.

با این حال، ما می‌توانیم طرز فکر و نحوه­ی رفتار خود را تغییر دهیم و از آنجایی که افکار و رفتارهای ما با احساساتمان در ارتباط هستند بنابراین می‌توانیم احساساتمان را مورد هدف قرار دهیم.

وسواس شامل دو بخش فکری و عملی است. وسواس فکری شامل افکار است و وسواس عملی شامل رفتار هاست. و ما قدرت تغییر هردو را داریم.

سایر آثار مؤلف/ مترجم در انتشارات آوای نور:

مقابله با وسواس فکری-عملی (کتاب کار کودکان) / ترجمه دکتر سیما قدرتی – یاسمین برزگر بهروز

درمان شناختی-رفتاری برای افسردگی کودکان و نوجوانان/ ترجمه دکتر سیما قدرتی

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد