نام کتاب: تاب آوری و سلامت روان (با تاکید بر بیماران روانپزشکی)

مؤلفان: ژینوس بستامی- اسماعیل عباسی زاغه

ناشر: انتشارات آوای نور

چاپ: اول 1401

تعداد صفحه: 208

قیمت: 115000 تومان

معرفی کتاب:

زندگی خالی از چالش نیست. گاهی ما خودمان خالق این چالش ها هستیم و گاه نقشی در بروز آنها نداریم. ذاتا مشکل بروز چالش و مشکل مسئله نیست؛ بلکه مهم است که چطور با آنها برخورد می کنیم و به آنها واکنش نشان می دهیم .سیل، زلزله، جنگ، آتش سوزی، تصادفات، نوسانات بازار ارز، بیکاری، فوت عزیزان، جدایی عاطفی، بیکاری، بیماری و…. چالش های فردی و اجتماعی و اقتصادی اجتناب ناپذیری هستند که زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار می دهند. این حوادث برای همه ممکن است اتفاق بیفتد اما اینکه چرا واکنش ها و طرز برخورد افراد نسبت به آنها یکسان نیست، موضوع اصلی این کتاب می باشد.

در کتاب پیش رو تلاش شده مفهوم تاب آوری به زبانی ساده بیان، و برای کسب مهارت تاب آوری راهکارهایی ارائه شود. مقابله با تغیرات مهم زندگی یا چالشهای سخت و دردناک، بخش جداناپذیر زندگی انسان است. انسان در طول زندگی با درجاتی از اینگونه سختی ها روبه رو می شود. تاب آوری استرس را کم نمی کند، مشکلات زندگی را پاک نمی کند، بلکه به افراد قدرت می دهد تا با مشکلات پیش رو مقابله سالم داشته باشند.

همچنین با توجه به مسائل و مشکلاتی که بیماران روان پزشکی و خانواده های آنان در تشخیص، درمان و مشکلات ناشی از آن مواجه می شوند، لازم است که به این گروه از بیماران و خانواده ها نیز در راستای آموزش، ارتقا و افزایش یادگیری این مهارت کمک شود تا جهت برخورد با مشکلات، توانایی برخورد با مسائل و مشکلات ناشی از بیماری را افزایش دهند و بتوانند به شیوه بهینه برخورد کنند .

سایر آثار مؤلف/ مترجم در انتشارات آوای نور: 

تاب آوری و سلامت روان (با تأکید بر بیماران روانپزشکی)/ تألیف اسماعیل عباسی زاغه، ژینوس بستامی

درمان به روش مددکاری اجتماعی/ ترجمه اسماعیل عباسی زاغه

مددکاری اجتماعی مداخله در بحران (بحران سالمندی)/ تألیف اسماعیل عباسی زاغه

مصاحبه انگیزشی/ تألیف اسماعیل عباسی زاغه- ژینوس بستامی

مشاوره در مددکاری اجتماعی/ تألیف اسماعیل عباسی زاغه- ژینوس بستامی

کلیه حقوق مطالب این سایت متعلق به انتشارات آوای نور می باشد